Mmm, lunsj! ...og en liten premie!

Mandag; start på en ny uke, start på mange "gode" dager, med trening og sunne matvaner!
Så, for å "feire" mandagen, (og meg selv...!), så blir det fisk til lunsj!
Jeg er utrolig glad i fisk, så dette er bare MMM!



Jeg klarer aldri å spise opp begge stykkene, men har 2 venner her som gjerne vil ha :)


Tjihi ;)

Hva er din beste lunsj?

Skriv inn ditt bidrag til lunsj alternativ, og jeg sender en treningstopp til "beste" forslag!

10 kommentarer

gymsokkbaby

14.06.2010 kl.13:30

Når jeg blir lei av grovbrød, salat og ikke kan varme opp gårsdagens middagsrester tyr jeg til en boks med cottage cheese, en neve nøtter, oppkuttet frukt etter ønske og noen ganger et beger yoghurt/lettsyltetøy som ekstra smakstilsetning. Nå som bærsesongen står for dør er det helt nyyydelig med jordbær/blåbær/eller bringebær. Det er som å spise en dessert man faktisk blir mett av. Jo mer nøtter man har råd til på kalorbudsjettet, desto bedre ;)

Ida :)

14.06.2010 kl.13:44

Stekt kyllingbiter som er peppermarinert fra prior. Små tomater, broccoli, bittelitt fetaost, noen agurk skiver! Yummy. Og gjerne Fun light saft og en kopp kaffe ved siden av :)

Benedicte Bendiksen

14.06.2010 kl.14:03

Elsker å lage salat til lunsj!

Da bruker jeg: isebergsalat, ruccola salat, rødløk, purre, agurk, tomat, pinjekjerner eller andre nøtter. I tillegg tørrsteiker jeg litt spekemat i en panne og har oppi. Man kan droppe dressingen hvis man vil være ekstra sunn. Og så kanskje et grovt rundstykke til, uten smør. Og et glass ekstralett melk! Nam!

Jea

14.06.2010 kl.16:15

Rask og lettvint:

1/2 boks Cottage cheese, 1 lite beger mild og lett blåbær yoghurt og en neve fitness fullkorn!

Kjempegod om d har tid:

Pastasalat med marinert kylling.

Koke fullkornspasta, steke og kutte opp marinert kyllingfilet, blandes med squash, paprika, mais, ruccola. Cashewnøtter på toppen, kesam på siden! NAM!

Marion

14.06.2010 kl.17:26

Min favorittlunsj for tiden er wraps med fks kylling eller skinke og masse gode grønnsaker inni ;)

Jeg pleier ofte å bruke kjøttet som er igjen etter middag eller steker opp fks en kyllingfilet ekstra, så har jeg til dette :)

Jeg pleier å lage grove tortillalefser selv slik at jeg har i fryseren og kan ta dem opp kvelden før jeg skal spise dem :) Kjempeenkelt å lage, bruker bare forskjellige typer grovt mel (etter hva jeg har i skapet), "knar" ut ca. 2 ss margarin i deigen, har i litt salt og bakepulver og har i varmt vann til passe deg ;)

Så tar du kyllingen (eller annet kjøtt) i biter i tortillalefsen sammen med grønnsakene du liker best. Fks: isbergsalat, sukkererter, tomat, agurk, paprika i forskjellige farger, redikk i skiver, ananas, mais osv. Jeg synes også det er veldig godt å friske opp med fks mangobiter inni :)

Dette med et stort glass med kaldt vann så har du en veldig god lunsj :) Man kan jo også selvfølgelig bruke tortillalefser kjøpt på butikken!

Malin

14.06.2010 kl.17:35

Tunfisksalat : isbergsalat, ruccola, paprika, agurk , tomater, rødløk og en boks tunfisk .Gjerne med litt balsamico-dressing med pepper og hvitløk.

Denne salaten bruker jeg til middag også men da har jeg gjerne fullkorn-pasta oppi... :))

Emilie

14.06.2010 kl.20:26

Hei Kine,

Eg må bare seie takk for motivasjonen og gleda du gir på denne bloggen. Eg har ikkje vore nokon treningsentusiast tidligare, men eg blir motivert av denne bloggen, og da tenkjer eg spesielt på videoane som blir lagt ut på YouTube. No har eg satt meg eit mål - og det er at eg skal få til tre økter denne veka. DVS styrke og løping (treningsstudio) på tysdag, saltrening på onsdag og sykkeltur på torsdag. Eg skal òg prøve å ikkje spise nokon form for godteriar eller brus/saft før fredag. Da kan eg spise det med god samvittigheit ;) Igjen, tusen takk.

Klem frå Emilie

15.06.2010 kl.18:10

Det beste jeg vet til lunsj er makiruller (sushi). Det tenker jeg å unne meg i morgen fordi kjæresten reiser bort for en uke og jeg skal være alene, da får jeg trøste meg med det jeg kan, hehe. Dessuten startet jeg i ny jobb på mandag og fortjener det ekstra mye! ;-D De aller beste makirullene er de med laks og scampi! Mmmmm Gleder meg allerede :-D

kvinnetrening

15.06.2010 kl.21:17

Hei! Sushi er jo et super godt alternativ til lunsj:) nyyyyyt! Vel fortjent!

kvinnetrening

15.06.2010 kl.21:24

Hei Emilie:) TUSEN TAKK for en så hyggelig tilbakemelding! JEg blir super glad for å høre at jeg motiverer!Det motiverer meg til å jobbe på;) Og du; du kommer til å klare ukesmålet ditt, helt klart!!! SÅ FLINK DU ER! klem Kine

Hei Malin:) mmm, tunfisksalat! DET hørtes kjempe godt ut! klem Kine

Hei Marion:) Dette var en kjempe godt tips! Så flink du er til å planlegge matlagingen, slik at du har til dagen etter:) GODT JOBBET! Klem Kine

Hei Jea:) jeg er også glad i cottage cheese med kanel og mandler, det er min lettvinte variant! flink du er! klem Kine

Hei Benedicte:) Salat til lunsj = SUPER GODT og en sunn variant! Klem Kine

Hei Ida :) GODT forslag! jeg elsker kylling! klem Kine

Hei gymsokkbaby:) Jeg er også veldig glad i cottage cheese, og er helt enig at det er kjempe bonus at sommeren er her og bærsesongen er i gang! Bær er super godt OG kjempe viktig å ha med i kostholdet! Klem Kine

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits