Hva ligger bak?

Det er en grunn til at du er inne på denne bloggen.
Det er mest sannsynelig fordi du er interessert i trening, kosthold og sunn livsstil generelt.
Kanskje har du lyst til å gå ned i vekt? Opp i vekt? Prestere bedre på trening? Lære mer om sunn mat?

Uansett hva årsaken er, så er det en GRUNN til at du har et ønske om endring.

Har du tenkt på hva som gjør at du ønsker å trene og spise sunt?
Har du tenkt på hva det er som ligger bak?
Hva er det VIRKELIG som ligger bak?




Selv brukte jeg litt tid på å finne ut av det, jeg var litt "tåkete" i svarene mine, og hadde derfor litt utfordringer med å sette meg mål, som igjen førte til at jeg i årevis trente "feil" og kostholdet... det var helt på jordet!

Jeg trente riktig nok mye, jeg har i en 8-9 år trent mye. Men frem til for 5 år siden, satt jeg 6 dager i uken på en spinningssykkel og KUN på spinnigssykkelen... på de samme timene...samme intensitet, samme lengde...
Og trodde at dette var nøkkelen til suksess ;)

Jeg skal ha for innsatsen da!

Poenget mitt er;
Det er først når du finner GRUNNEN til at du ønsker å gjøre endringer, HVORFOR dette vil bety mye for deg, HVA det vil bety, og hvilke KONSEKVENSER, både fysisk, psykisk og praktisk, å nå denne endringen vil få.

Har du tenkt over dette?

Gå i tenkeboksen, grav dypt... finn svaret på hvorfor du ønsker endring.

FOR DETTE SVARET ER VIKTIG!

Dette svaret vil være super-viktig for deg! Dette svaret skal du bruke neste gang du tenker at du blir liggende på sofaen når du egentlig skal trene.

Dette svaret skal du bruke neste gang du har lyst til å kjøpe en sjokolade på vei hjem fra jobb.

Dette svaret skal du bruke neste gang du tenker at du vil kaste inn håndlkle.

DETTE ER VIKTIG!
Gjør du dette, finner du DITT svar, så vil dette gjøre veien til ditt mål MYYYE enklere!

Jeg klarte det -DA KAN DU OGSÅ ;)

-i morgen tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om dette med å visualisere... følg med!

8 kommentarer

Therese

06.10.2010 kl.21:38

DETTE synes jeg var et meget bra innlegg - og poeng! :)

SiennaMichelle

06.10.2010 kl.22:13

Godt innlegg! :)

krigogkjaerlighet

06.10.2010 kl.22:15

Fin blogg:-)

Sissel

06.10.2010 kl.22:18

Tankespinn: Hva ligger bak? Jo jeg vil bli strammere, se bra ut, hvorfor? For da føler jeg meg bra. Jeg vil spise sunt, hvorfor? For da får jeg mer energi. Når jeg føler meg bra og får mer energi blir jeg gladere. Når jeg er gladere så øker livskvaliteten min. Føles diffust å si til meg selv når jeg ligger på sofaen at nå må du komme deg opp så du blir glad? hehe, Hjelp meg å konkretisere det mer? Jeg vil jo ha god helse også selvfølgelig, men må være ærlig nok til å innrømme at det er mye mer motivasjon i å hente i det at jeg vil se bedre ut rett og slett..men også at jeg får mer energi og blir gladere, men det er ganske vanskelig på en dårlig dag å "bare ha dette" å tenke på hvis du/dere skjønner. Kanskje er det nettopp derfor jeg føler jeg faller av så lett? Fordi målene mine er litt diffuse? Men det er jo slik de er..hmm.. ;)

Caroline

06.10.2010 kl.22:25

Hey, jeg er en jente på 16 år som trener konstant, og bare elsker å trene over hele mitt hjerte! Jeg har også lyst til å bli treningsinstruktør i fremtida mi, ( vet du om det er mulighet til det allerde nå?, og hvilke vei man går?) .. Men alikevell, det jeg skulle komme med her handler jo om kostholdet mitt, jeg som sagt trener veldig mye, veger 52-53 kg. Og er fornøyd. MEN, det er ting jeg forteller meg hver eneste kveld når jeg legger meg, og det er ?? Neei , nå er det nok, fra i morgen av skal jeg være sunn og bare spise snop og annet Nei-mat i helgene .?? Så når neste dag komme greier jeg meg alltid fint , trener på skolen (går på idrettslinjå) spiser etter mitt dagsbehov og sunt, helt til jeg kommer hjem og det nermer seg kvelden, så får jeg alltid en såkallt ??knekk!!?? Jeg leter meg halvt i hel etter noe kjeks/snop/snadder.. Og propper det i meg! JA, jeg får dårlig samvittighet. Og når jeg forteller folk om denne dårlige samvittigheten så svarer de bare ?? Du kan jo bare spise hva du vil du, når du trener så mye som du gjør osv..?? Men jeg er IKKE enig! Fordi jeg har lyst å lære meg å ha et sunnt kosthold i ukedagene! Men har ikke peiling på hvorfor jeg aldri klarer å mestre det! Det er jo ikke fordi jeg vil slanke meg jeg vil lære meg dette, det er for min egen velvære. Og som sagt da kan jeg kose meg med samvittighet når helga er her. Jeg klarte fint å holde meg bare til helga før sommerferien, men nå er det daffet helt av ! Jeg bare klarer ikke å forholde meg til helga lengre, når det står noe godt forann meg, så KLARER jeg ikke å takke nei! Kan du være så snill å hjelpe meg med gode tips om hvordan jeg kan komme på banen igjenn! Jeg er så svak for søtsaker, og elsker mat. Det er jo ikke negativt, men har gjerne lyst å kvitte meg med spisingen av snop osv i ukedagene.. Å nå har jeg til og med fått meg kjæreste, og han er MEGA usunn, noe som gjør dette ennda vanskligere for meg! Dere på kvinnetrening er så fornuftige av dere når det kommer til kosthold. Så jeg bare lurer på om dere kan svare på dette innlegget, å gi meg en liten veiledning for veien til et sunnere kosthold!

KRISTIN

06.10.2010 kl.22:26

Godt poeng ja..!

Olivia

07.10.2010 kl.13:13

Jeg kan slutte meg helt og fullt til Caroline sitt hjertesukk. Hvorfor er det så vanskelig å være sunn etter kl 19 på kvelden? Det er som om noen andre tar over hjernen minn (jepp, for jeg vet at det er hodet mitt som tuller det til..) og det har absolutt ingenting med sult å gjøre, jeg spiser sunt, grovt og nok tidligere på dagen. Håpløst! Alle gode råd tas imot med stor takk!

kvinnetrening

12.10.2010 kl.22:14

Caroline:

Hei Caroline, beklager sen tilbakemelding!

Den sprekken som du beskriver kan meget godt skyldes nettopp ditt store fokus på å være sunn og fornuftig i matinntaket. Med store treningsmengder vil kroppen ha et økt behov for energi. Dersom du prøver å begrense matporsjoner og velge magert og sunt, kan det være at kcalinntaket blir for lite. Det går som regel bra på dagtid, når man er så opptatt med mye/stresser, men på kvelden kommer suget. Da slapper man av og kroppens signaler tar over; dårlig måltidshyppighet og lavt kcal-inntak kan gi slike episoder på kvelden. Prøv derfor å spise hyppig (hver 3.-4.time) slik at blodsukkeret holder seg jevnt gjennom dagen, samt øke matinntaket noe (gjerne i form av grovt korn/ris/pasta sammen gode proteinkilder som kjøtt, fisk, egg eller meieriprodukter) :)

Du skal dessuten tilrettelegge for et kveldsmåtid utpå kvelden også, for dersom du går fastende utover kveldstimene (mer enn 3-4 timer), vil dette søtsuget garantert komme - spesielt om du har trent samme dag!

Lykke til :)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits