Aktivitet etter arbeidsdagen

I dag har det gått litt vel fort i svingene...det har vært mye jobbing! Og godt er da det :)
Siden spinningtimen med Therese, vår ernæringsfysiolog, utgikk ble det intervall løping på meg i morges.
OG jeg glemte kamera -litt trøtt kl 05.30 i dag... -men i morgen LOVER jeg å ta bilder!

Vi snakker her på bloggen MYE om å øke aktiviteten i hverdagen, og det finnes mange måter å gjøre dette på.
Har du tenkt på hva DU kan gjøre for å øke aktiviteten i løpet av din hverdag?
Det finnes ingen fasit, våre hverdager er jo ikke like -men 1 ting er sikkert;
DU kan HELT SIKKERT finne måter å øke ditt nivå på!

I dag gjorde jeg noe som var nyttig for både små og store..
Vi tok en tur i svømmehallen!
Og selv om det ikke ble noe trenings-økt, så var det definitivt med på å øke den totale andel av aktivitet for min del, -og for min lille mini-Kine :)

Dette er bare en av måtene å gjøre det på..
Finn DIN vei til en mer aktiv hverdag :)
-og se her for flere tips fra Therese;

GJØR HVERDAGEN MER AKTIV

  • Bruk trappene ved enhver anledning; både i blokka hvor du bor, i kjøpesenteret, på kollektivtransport stasjonen og på jobben. Rulletrapp er for pyser!
  • Rydd huset før du setter deg i sofaen for kvelden
  • Sett i stand hagen og vedlikehold den gjennom året. Barna kan også involveres...
  • Gå/sykle barna til skole og barnehage
  • Gå/sykle til jobben
  • Hopp av bussen 1-2 holdeplasser tidligere på veg til jobb/hjem
  • Bruk ettermiddagene aktivt sammen familien; gå tur i skogen, gå tur i nærmiljøet, på stranda, ha en fast akedag/skøytedag/skidag, sykle en tur sammen..

GJØR FRITIDEN MER AKTIV

  • Sett av to dager i uka hvor familien gjør noe sammen; turer ut i skog og mark, strand, fjell, snø/is etc - ta gjerne med kveldsmaten som matpakke og nyt den i friluft
  • Når poden er kjørt til trening/klubb så er du kledd i treningstøy og løper en tur utenfor i mens
  • Gå til møtet ditt; ikke kjør. Eller hva med å "gå et møte"?
  • Hopp tau, hopp strikk, rokke rockering med barna; du blir ikke bare "fast-i-fisken", men også nabolagets kuleste mamma ;)
  • Avtal tid med venninnen og gå tur sammen; ta med sunn niste og bruk ettermiddagen ute framfor å sitte i sofaen alene hjemme.

2 kommentarer

Julianne Victoria

01.11.2010 kl.20:58

Et spørsmål sånn helt ut av det blå!:)

Jeg er fast bestemt på å begynne å trene kroppen min, så jeg unngår å bli syk når jeg vokser og blir eldre. Jeg har skaffet meg en veldig fargerik Innersvingen Rockering, og jeg lurer på om det funker at jeg bruker den, tar sit-ups og knebøy hver dag? Jeg er veldig dårlig på det med trening, og trenger noen råd og litt hjelp på veien. Kostholdet begynner å bli bedre. Jeg spiser masse frukt, grønnsaker og forskjellige salater hver dag. Har også startet med et lavkarbo rundstykke som jeg tar med meg med skinke og salat på skolen hver dag. :) Så det begynner å gå bedre, men trening for en nybegynner er ikke alltid så lett! Tips?

Håper du/dere kan hjelpe!:)

kvinnetrening

02.11.2010 kl.06:32

Julianne Victoria:

Så flott at du evner å se fremover; ikke mange unge som tenker så langsiktig ;) Trening og kosthold går hånd i hånd, likeledes et måteholdent forhold til feks rusmidler (alkohol, tobakk mm). Dine forslag til treningsaktiviteter er supre; ta gjerne med litt pushups/armhevninger, så du får styrket armer og bryst også. Gjør feks 3 runder med hver øvelse, og mellom 10-20 repitisjoner (avhengig av øvelsen og din styrke). Du kan feks trene disse 2-3 ganger i uka, og om du ønsker mer trening, vil 1-2 økter med feks løpetrening være flott!

Fine kostholdsendringer du skisserer; frukt og grønt (hovesakelig grønt) er en sentral del av et sunt kosthold; likeså fullkornsprodukter (feks lavkarbo-rundstykket du nevner). Sørg for at du får i deg minst 3 porsjoner med melkeprodukter hver dag (feks hvitost, 1 gl melk og en yoghurt), og fet fisk (makrell, sild, laks, ørret) er også sentrale i et sunt kosthold - både som påleggsvarianter og middagsmat!

Masse lykke til; håper du kan finne inspirasjon og tips her hos oss!

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits