Hente deg inn, eller fortsette på sidesporet?

Har du opplevd at du har "falt av lasset", at du kanskje har vært syk i en tid, noe har dukket opp så du ikke har fått prioritert treningen, og dertil blitt litt slapp med kostholdet...? Kanskje det er en ferie som har satt deg litt på et sidespor, eller kanskje det er MYE på jobb? Eller kanskje bare motivasjonen forsvant ut døren?

Uansett hva grunnen er, så kan det være at vi stiller oss følgende spørsmål;
Har jeg nå "mistet" så mye at det vil ta meg SÅÅÅ mye å komme meg tilbake der jeg var? "Åh, det blir SÅ tungt å komme i gang igjen... og ikke minst, jeg har sååå mye å ta igjen!"

Eller om du har sklidd ut litt med kostholdet, kanskje noe relatert til den kvinnelige syklusen, kanskje i forbindelse med en ferie, kanskje julen?

Hva er greia, liksom?
Hvorfor kan vi ikke bare hoppe tilbake der vi var, når vi var sååå flinke?
"Åhhhh -motivasjon, kom til meg og du skal motstand finne!!!!"

NEIDA!!!
Å NEIDA, JENTER!!!
IKKE I DET HELE TATT!!!
TVERT I MOT!!!

Vær litt smart nå.
Bruk sidesporet ditt til å komme inn på et ENDA bedre spor!
Bruk den erfaringen du nå har gjort deg, snu den til noe positivt OG motiverende!

Fordi; den følelsen du har nå, den frustrasjonen, den irritasjonen -DEN SKAL FØRE DEG VIDERE!

Enkelt? JA!
Klarer du det? Absolutt!

For det at du har "sporet av" betyr jo at du var på rett spor :)
Du har jo gjort det du følte var riktig, før du sporet av!
Altså -oppskriften har du!
Så det du må gjøre nå, er å se tilbake på hva du gjorde.
Hvilke rutiner hadde du, hva trente du, hva spiste du, hvordan la du opp uken.
-har du i tilegg vært smart og laget en treningsdagbok, er det enkelt å se tilbake og finne strukturen.
I tillegg er det en ny erfaring du skal ta med deg, nemlig det at du irriterer deg over å ikke være der du var!
Den følelsen i seg selv vil gi deg motivasjon og styrke til å komme deg tilbake!
Bruke irritasjonen, hent styrken og ta første steget (eller første treningsøkt :) ) og du er i gang!!

Ofte er det smart å starte med treningen, -så kommer sunnere kosthold med på kjøpet som en bonus..
Vi spiser ofte sunnere som en konsekvens av økt aktivitet :)

SO, WHAT ARE YOU WAITING FOR?



Et lite tips... den første treningsøkten etter en "av-periode" kan være MYE lettere med en venn :)

GOD TRENING!

10 kommentarer

Nina

03.11.2010 kl.22:49

:D Bra innlegg!

KRISTIN

04.11.2010 kl.07:32

So true!

KRISTIN

04.11.2010 kl.07:33

..savner en sånn liten sak du kan klikke på for å dele innlegget på Facebook f.eks..

Benedicte Bendiksen

04.11.2010 kl.17:02

Bra innlegg! :)

Monica

04.11.2010 kl.17:38

Har akkurat begynt å trene igjen etter 4-5 uker uten trening. Det er så utrolig deilig å se at jeg kan hente meg inn igjen! Der er her jeg alltid har gjort feil tidligere, og tenkt at løpet er kjørt og gitt opp alt jeg jobbet for! En liten seier til meg selv!! :-D

kvinnetrening

15.11.2010 kl.11:14

Hei Nina:) Tusen takk! Klem Kine

kvinnetrening

15.11.2010 kl.11:14

Hei KRISTIN:) Tusen takk;) klem Kine

kvinnetrening

15.11.2010 kl.11:15

Hei KRISTIN:) Det hadde falt ut en liten stund..men fikk rettet det opp! Takk for at du følger med og gir tilbakemelding, det går ofte litt fort i svingene her i gården, jeg hadde ikke sett at det ikke lå der lenger! Klem Kine

kvinnetrening

15.11.2010 kl.11:16

Hei Benedicte Bendiksen:) Tusen takk!! Klem Kine

kvinnetrening

15.11.2010 kl.11:17

Hei Monica:) SÅ FLINK DU ER!! Godt jobbet, altså! Og ikke minst, så flott at du kan evaluere og erfare fra tidligere, og jobbe med det! KEEP UP THE GOOD WORK! Klem Kine

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits