Så var uken i gang! ..og en liten "rett eller galt" ;)

Det var TUNGT å komme seg på senteret i kveld...men da vi først var der, da er jo energien på plass med en gang!!

...og etterpå?



FANTASTISK GOD FØLELSE!!!

Det er et meget godt tips til alle som trener, det å starte mandagen med en god treningsøkt.
Det sparker i gang uken både med treningen, og med overskuddet det medfører.
Og har du ikke mulighet til å trene på morgenen, så tar du kvelden, slik som vi gjorde i dag!

Så var det spørsmålet...!
Jeg slenger ut et lite utsagn, og du forteller meg om det er rett eller galt, og hvorfor.

"Nå som vi har trent så sent på dagen, lønner det seg ikke å spise når vi er ferdige, fordi man ikke bør spise etter kl 18."

Rett eller galt? Hvorfor?

2 kommentarer

Benedicte Bendiksen

08.11.2010 kl.21:44

Galt. Kroppen har ekstra behov for kalorier etter trening- for å fylle opp igjen lagrene. Pluss at forbrenningen er høy og da bør man spise for å utnytte det! Og ikke minst for å vedlikeholde forbrenningen.

Tror jeg da, jeg er jo ikke ekspert! hehe :) Men det virker hvertfall galt å IKKE spise etter trening. Man bør jo helst spise innen 30 min etter trening.

ingiiiis

08.11.2010 kl.23:32

Heeelt galt!! Selvfølgelig må man spise etter trening! Gjerne noe med noen raske karbohydrater i slik at man får litt energi igjen etter å ha brukt mye energi på treningen. Det sies at man har en halvtime på seg etter treningen på å få i seg noe mat for å starte restitusjonsprosessen slik at kroppen får hentet seg inn igjen.

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits