God tirsdag! God morgen! Du er vel på vei til trening? Ha en suuuper dag:-)

781947-1-1289884183877.jpg
God tirsdag! God morgen! Du er vel på vei til trening? Ha en suuuper dag:-)

3 kommentarer

Benedicte Bendiksen

16.11.2010 kl.13:49

Kine!

I dag har jeg prøvd en av de nye videone på kvinnetrening.no. Den 40 min kondisjon og styrke! Helt FANTASTISK video- jeg svettet kjempemye! Utrolig bra! Den beste jeg har prøvd :)

Herlig!

Kaja Aardal

16.11.2010 kl.19:08

For en herlig og motiverende blogg!

Jeg er 19 år, og har det siste året trent jevnlig 3-4 ganger i uken på SATS, og jeg liker det bare bedre og bedre! Merker fort at den dårlige samvittigheten kommer snikende hvis jeg vurderer å hoppe over en økt, og det er bra! :)

Jeg har bare et lite spørsmål angående mat etter trening. Når jeg trener, pleier jeg å løpe på mølla i ca 40 min, og da står det på skjermen at jeg har forbrent 460 kalorier. Så trener jeg styrke i ca 20 min. Nå lurer jeg på: hvor mye skal jeg spise etter treningen? Noen ganger spiser jeg en joghurt (ca 160 kalorier). Er dette for lite, når jeg spiser kvelds (ca 2 brødskiver + en frukt) ca halvannen time senere? Andre ganger spiser jeg en mellomstor boks makrell i tomat (Jeg ELSKER makrell i tomat!) og den inneholder ca 230 kalorier, og drikker et glass melk til, Er dette for mye å få i seg etter en slik treningsøkt? :)

Med vennlig og takknemlig hilsen Kaja :)

kvinnetrening

16.11.2010 kl.19:39

Kaja Aardal:

Hei

så herlig å høre at du er "hekta" på trening :)

Flott at du spiser etter trening; kroppen trenger byggestener å restituere seg på, slik at du får gode resultater av treningen din på sikt. Makrell i tomat er SUPER sunt, men jeg vil faktisk tilråde deg å bruke den i et av måltidene som ikke er rett før eller rett etter økten. I denne tiden bør karbohydrater og proteiner prioriteres; det betyr at brødmat med magert kjøtt/ost/egg er supert, og likeså melk eller yoghurt. Prøv gjerne å "time" måtidene dine slik at du har spist ca 1-2 timer før treningen, og da vil det være passe for deg å komme hjem til et måltid innen 1 times tid etter treningsøkten er ferdig. I dette restitusjons måltidet kan du feks innta 2 brødskiver med kjøtt/ost/egg og melk + frukt, evnt en kornblanding med frukt og melk/yoghurt.

Lykke til :)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits