Er du flink til å huske på dette?

Vi jenter har flere ting vi bør huske på -det er du sikkert enig med meg i :)

1 av disse tingene er å trene bekkenbunnsmuskulaturen.

Selv om du ikke har født eller har probemer med urinlekkasje så bør ALLE trene bekkenbunnsmuskulaturen. Den kan skades eller svekkes ved svangerskap, fødsel, aldring, overvekt eller rett og slett for at muskulaturen ikke er stimulert.

 



Bekkenbunnen er en viljestyrt muskel som du kan trekke sammen og trene slik som andre muskler i kroppen. Den holder indre organer på plass når man løper, hopper, nyser, hoster og hjelper til for å hindre urinlekkasje.

Ved å gjøre noen enkle knipeøvelser så kan du trene bekkenbunnsmuskulaturen og unngå urinlekkasje, forbedre eller forhindre underlivsprolaps, bedre kontroll, bedre blodsirkulasjon og øke seksuell velvære.

Vi i kvinnetrening.no har et samarbeid med TENA, som jobber aktivt for å hjelpe kvinner med nettopp denne utfordringen.

De har laget en bra treningsdvd på bekkenbunnstrening, den er
gratis og den anbefaler jeg deg å bestille!
Bestill den her :)

Én kommentar

Benedicte Bendiksen

26.11.2010 kl.18:46

Dette var jeg VELDIG flink på etter fødselen.. Og det er jeg glad for.. Gjør det forsatt om jeg husker på det.. :)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits