Å klare å starte første uka bra!

Så var vi der; på terskelen til den første uka i det nye året - fulle av forhåpninger om alt vi skal få til og hvor sunne vi skal bli. Murrer det nederst i magen; litt bekymret for hvordan du skal klare å motstå fristelsen av restene av julesnacksen? Hvordan man skal klare å motstå suget når mandagskvelden kommer; nå som man er "tilvendt" et vist godteinntak og noe å tygge på til stadighet?! Her skal du få noe å "tygge på" :)

I dag fikk jeg noen friminutter mens barna så barne-tv, og tok meg en joggetur en halvtimes tid. Jeg løp med økende hastighet hvert 2.minutt og tok unna 5km på 30 minutter. Jeg hadde i perioder en puls tilsvarende 95% av min makspuls, og en gjennomsnittspuls på 72% av maks...altså ingen "daffe-joggetur". Da jeg var ferdig, hadde jeg omsatt 394 kcal (som du ser av pulsklokkebildet her!). *PUH*

30 minutters "blodslit"!

Min største svakhet er sjokolade! Jeg eeeeeeelsker sjokolade, og inne på kjøkkenet ligger det en konfekteske som er langt fra tømt. Ved å lese litt på baksiden av eska, finner jeg næringsinnholdet på konfekten... Og utfra opplysningene der, ser jeg at 8 stk sjokoladebiter faktisk tilsvarer mine 30 minutter på tredemøllen! Til sammenligning tar det meg meget få sekunder å innta disse bitene....

Få sekunders NYTELSE!

Det hjelper å få slike aha-opplevelser: 30 minutters slit eller få sekunders nytelse? Det er lett å skjønne at noen sliter med å få effekt av nyttårsforsettene, når man ser hvor enkelt det er å spolere den harde innsatsen man gjør med treningen sin..

 

Så hva skal vi gjøre med alle restene? Skal vi KASTE DET? Hmmm, jeg er litt i mot kasting av mat (og godterier..). Men samtidig vet jeg at dersom JEG skal motstå fristelser, er det håpløst å ha de nært tilgjengelig i hus. Så her er et lite tips: teipe igjen posene/eskene med snacks. Fest gjerne en liten lapp på, med teksten; SELVDISIPLIN...= BELØNNING! For om du nå klarer å unngå å innta disse restene (hvilket er enklere å få til når posen er teipet igjen!), så skal du selvfølgelig få en belønning. Hva med å ha lørdagen som ukas belønning?! Da kan posen åpnes, og du får kose deg. Men alle de 6 andre ukedagene; da spiser vi mat i stedet ;)

Avtale?

MVH Therese ;)

8 kommentarer

Susanne

02.01.2011 kl.19:03

Smart:)

Janne Moland Jørgensen

02.01.2011 kl.20:39

Det var en god idè Therese :)

lovelyliller:)

02.01.2011 kl.20:52

:)) jeg slanker meg ikke så jeg hadde spist de om jeg hadde hatt lyst på ;D

danian

02.01.2011 kl.23:06

smart

Iselin - mommy, fashion.

02.01.2011 kl.23:06

Likte bloggen :) Her skal jeg følge med ;)

Jeg som skal begynne å trene fra i morgen av :D

cecilielt

02.01.2011 kl.23:07

Bra skreve :)

Mali Kristine <3

02.01.2011 kl.23:15

Smart måte å tenke på. Skal prøve å holde meg unna cola og potetgull i hverdagene og bli sunnere og trene mer og slikt så dette var en vekker. prøver ikke å gå ned i vekt men å få en sunnere livsstil. Er 16år og trenger ikke å slanke meg i det hele tatt !

Mona

03.01.2011 kl.22:42

Sukk... eeeelsker sjokolade.. men er glad jeg har i bakhodet at jeg skal til Dubai og inn i en bikini 21.januar.. da blir det lettere og avvenne seg med all julegodteriet :)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits