Jadda!



Det ble en liten runde i dag også!
Men helt rolig -det må også til:)

Løp i 45 minutter og tøyet GODT ut.
2 dager med styrketrening har vært bra for kroppen -men jeg er STØØØL!

Så da er løsningen en rolig løpetur og godt med tøying, -for min del i hvert fall;)

Hvordan har DIN uke 1 i nytt år startet?

10 kommentarer

lena

04.01.2011 kl.11:12

Ganske bra! Stått tiiidlig opp om morgenen for å trene;)

Også har jeg fått bestillet meg en spinningsykkel for å ha inne(har ikke treningsstudio her) må gjøre det beste ut av det. Mye natur:-)

lovelyliller:)

04.01.2011 kl.14:44

sporty! jeg har hatt 2 styrkeøkter i år :)

Camilla

04.01.2011 kl.16:01

Uka starta som vanlig med en zumba time i går, også skal jeg på en aerobic time i dag :) Så når det gjelder treningen har det startet ganske bra :D

Silje

04.01.2011 kl.18:36

uken min har ikke vært så alt for hard på treningsfronten, men med en mnd uten trening så er det like greit å begynne rolig... =)

gkg

04.01.2011 kl.19:26

Hei :o)

Du, hvordan vet man hva som er ens egen makspuls? Kan du forklare det? :)

innholdslost

04.01.2011 kl.22:28

Var litt sein og startet med en hard spinningøkt 60 min idag. Er luka for 45 min imorgen også, så det skal bli deilig. Forbrente 714 kalorier idag, så det er ikke dårlig. En liten ting jeg lurer på, hvor er det vanlig å ligge i makspuls på en spinningtime når man er 17 år? Jeg hadde makspuls på 181 idag, men var jo ikke helt død når jeg var ferdig, men var på nære nippen til å få melkesyre ;-)

kvinnetrening

04.01.2011 kl.23:13

gkg: Makspuls kan beregnes ved å trekke din egen alder fra 220.

Dersom du er 20 år, vil makspuls være (220-20=)200!

Dette er dog veldig individuelt, og vil ikke stemme for alle. Du kan teste din egen makspuls ved å gjøre en liten test (ca 30 min varighet). Se gjerne fremgangsmåte her:http://www.treningsmagasinet.no/wip4/pulssoner/d.epl?id=238158

MVH oss på Kvinnetrening :)

gkg

04.01.2011 kl.23:26

Takk for svar :)

Nytt spørsmål: Er det mest ideelt å trene med makspuls for å få best effekt? Eller skal man ligge på et litt mindre nivå? Jeg tenker at makspuls kanskje er litt i overkant av hva som er sunt? Men ikke vet jeg :)

kvinnetrening

05.01.2011 kl.09:16

gkg:

Dersom du trener på makspuls vil du klare å holde ut i svært kort tid, før du stivner av melkesyre.. Man bør variere treningen sin med en god del "langkjøringstempo", type pulsnivå 60-75% av makspuls, og variere med høy-puls treninger der du har intervaller som går opp mot makspuls!

Lykke til :)

gkg

05.01.2011 kl.12:58

Supert! Takk :)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits