For en "trygg" trening :)

Et viktig tema mtp kvinner og trening er nettopp dagens tema, urinlekkasje..

Har du opplevd dette?
En av fire kviner opplever urinlekkasje en eller annen gang i løpet av livet.
Meeen, det er nok ikke noe mange snakker om, eller vet at er såpass vanlig.

De vanligste årsakene til urinlekkasje er

  • Svak bekkenbunnsmuskulatur (dette kan trenes! Bestill GRATIS bekkenbunnstrening DVD her)
  • Du har født (kombinasjonen av hormonelle endringer, trykk på blæren fra magen og anstrengelser ved fødsel kan redusere bekenbunnsmuskulaturen)
  • Overgangsalder
  • Overvekt
  • Sykdom
  • Nevrologiske skader
  • Hyppige urinveisinfeksjoner
  • Bruk av medisiner

Urinlekkasje kan komme når du hoster, nyser, ler eller løfter tung og også under trening. 
Dette er selvfølgelig ikke noe hyggelig, bekymringen det fører med seg og ubehaget om det skjer..

Så hva kan du gjøre?

Være føre var!

Tren bekkenbunnsmuskulaturen din, uansett om du har født eller ikke, dette har alle kvinner godt av!
Om du ikke vet hvordan du skal trene dette, så bestill din gratis DVD her.

Det finnes skreddersydd beskyttelse for nettopp slike ting.
For oss som snakker så mye om trening skal vi i dag anbefale et "treningsprodukt"

TENA´s aerobic innlegg! TENA Lady Mini Magic :)




Forskjellen på dette produktet og et vanlig truseinnlegg merker du når du hopper og spretter eller tar i litt ekstra. Det er hele 8 ganger tørrere enn et vanlig truseinnlegg og fjerner umiddelbart fuktighet og uønsket lukt fra smålekkasjer.

Det er ikke noe hyggelig å gå på trening og være bekymret for om du kanskje opplever en liten lekkasje...
Så om du kjenner deg igjen i hva jeg skriver i dag så er dette produktet vært et forsøk.

GOD OG "TRYGG" TRENING :)

4 kommentarer

Benedicte Bendiksen

16.01.2011 kl.01:08

Bra tips! :)

Vet hvordan det kan være (etter en fødsel) og jeg vet at det HJELPER å trene bekkenbunnsmuskulaturen :) Beste rådet jeg har fått, tror jeg... hehe :)

Tussebesta

16.01.2011 kl.12:52

Hei!

Jeg er en voksen dame som har vært inkontinent i 25 år og trening av bekkenbunnen hjalp ikke meg!!!! For 5 år siden ble jeg operert for plagene mine.Jeg har no ingen problemer, hverken når jeg løper eller hopper! Det er så deilig å bli kvitt problemene (og alle inkontinentbindene) Så for alle de som ikke blir tett av bekkenbunnstrening alene: SØK OPERASJON!

kvinnetrening

16.01.2011 kl.13:37

Hei Tussebesta:) Så utrolig flott at du deler dine erfaringer med oss -tusen takk! Og godt å høre at du er kvitt plagene :) Klem Kine

HC

21.05.2011 kl.09:42

Sitter de greit da? Andre truseinnlegg krøller seg jo bare sammen i trusa når man hopper og spretter, og i tillegg blir varm og svett.

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits