Hvordan har DU bestemt at treningsuken DIN skal bli?

?
Hvordan skal den bli?
Treningsuken din altså..

Hæ? tenker du nå, hva mener hun med det?
Hvordan kan jeg vite det nå, liksom??

OH YES, BABY -DET ER NETTOPP DET DU KAN!





DU kan her og nå bestemme deg for hvordan DIN treningsuke skal bli.
Hvordan?

La oss trekke en sammenligning.
Vet du nå hva du skal gjøre på jobb i uken som kommer?
Vet du når du skal jobbe? Hvilke klokkelsett? Hvor mange timer? Hvilke oppgaver du skal gjøre? Tidsfrister du skal holde? Møter du skal ha? (om du studerer vet du vel også hvilke timer du skal på, oppgaver du skal skrive osv?)

Svaret på disse spørsmålene er mest sannsynelig JA!
Det er klart du vet det!
Hvordan hadde det vært å komme på jobb mandag og sett utover kontoret eller arbeidslokalet... uten den fjerneste anelse om hva du skal gjøre? Hva hadde skjedd da?
Antageligvis IKKE EN TING! Eller i beste fall svært lite...

Nei, vi har arbeidsplaner og studieplaner av en grunn (eller flere kanskje :)), nettopp fordi vi har et mål om hva som skal gjøre og hva som skal gjennomføres for å få jobben gjort (vi har nok et sett arbeidsintrukser som gir oss en rimelig god pekepinn på hva jobben vår krever av oppgaver og innsats..)

Og vet du hva?

DETTE GJELDER FOR TRENINGEN OGSÅ!!!




Jepp -det gjør det :)

Om du nå tenker;
"Neste uke skal jeg prøve å få trent noen ganger"...
Hmmmm...skal vi se... NEEEI!
Ved en slik tankegang er sannsyneligheten for at du får trent som du ønsker  rimelig liten!

NEI, du skal her og nå heller stille deg følgende spørsmål:
Hvordan ser neste uke ut? Hvordan skal jeg jobbe? Skal jeg gjøre noe utover jobben? Når kan jeg legge inn treningsøkter? 
FINN DINE "ÅPNINGER" FOR Å KLEMME INN TRENING :)

Og så... 
Hvor mange ganger? Når? Hva? Hvor lenge? 
Jo mer konret du er, jo mer konkret du lager din treningsplan -JO LETTERE ER DET Å GJENNOMFØRE!

Og det er jo nettopp det vi ønsker, er det ikke det? Å klare antall økter du ønsker?

Se på treningsplanen din som din arbeidsplan. Jo mer klar og tydelig -jo enklere for deg å følge.

Så nå, etter denne tordentalen på en søndagskveld ;) (er ikke for streng vel? :))

BRUK 5 MINUTTER NÅ (det tar ikke mer!), LAG DIN TRENINGSPLAN FOR UKEN OG GLEDE DEG TIL FREDAG HVOR DU KAN TA HELGEN MED EN SUUUPER GOD FEELING !!!



FOR DET KAN DU!!!

Jeg heier på deg!

12 kommentarer

23.01.2011 kl.21:18

Ikke streng i det hele tatt! Takk for søndagspepp!

artgallery

23.01.2011 kl.21:38

utrolig bra artikkel!

Camilla

23.01.2011 kl.22:01

Må innrømme at uten denne bloggen her og super bra innlegg fra dere, hadde jeg nok ikke klart å holde motivasjonen oppe :p

Kjempe motiverende :D

Konkurranseoversikten

23.01.2011 kl.22:04

Ta turen innom konkurranseoversikten.com for komplett oversikt over konkurranser på internett! Så sjekk ut siden om du vil vinne premier med verdi på mange tusen kroner!

Lady Tena

23.01.2011 kl.22:15

Takk for pep'en - og stå på videre (:

talkaholic

23.01.2011 kl.22:39

kjempe brA

Synne Jørgensen Livang

23.01.2011 kl.22:43

Har allerede lagt opp treningen for uken som kommer :-) Liker å ha en plan, for da følger jeg den!

Agreable/C

23.01.2011 kl.22:48

Trening onsdag og torsdag på meg denne uken, og på søndag om jeg får tid :- D

Gunnhild

23.01.2011 kl.22:50

Veldig bra innlegg :)

Jeg skulle fint klart å planlegge treningen min, men akkurat nå er jeg inne i en såpass god periode hvor jeg klarer å trene 6 dager i uka uansett + at jeg liker å ha alle muligheter åpne i tilfelle noen plutselig vil ha meg med på noen gruppetimer som de skal på :)

Ninapia

23.01.2011 kl.23:46

Liker bloggen deres!:) Alltid godt å få hjelp til motivasjonen :)

Tjukkebollefeita

24.01.2011 kl.12:32

Treningsplanen er satt opp den, så får man bare håpe at kroppen er enig:) Sliter litt med ryggen for tiden:(

caroline

24.01.2011 kl.23:48

Jeg har lagt en treningsdagbok for å oprettholde treningsmålene mine :-) Jeg startet med dette for noen uker siden og like å ha denne såkalt oversikten, hjelper å utføre mine daglige treningsrutiner ! Jeg trener hver eneste dag og klarer dette fint! Men det er noen ting jeg vil endre, jeg vil endre kostholdet mitt, ikke fordi jeg har noe spesielt usunnt kosthold ! Men fordi jeg er så svak når det plutselig står noe godt forann meg, så sier kroppen jatakk og hjernen nei! Jeg klarer ikke å motså, jeg vil prøve å spise snop bare 1-2 dager i uken, men kan være vanskelig til tider :-) lurer på om du har noen forslag?? Også var det en ting til, jeg har veldig lyst å miste ett par kg, og vil miste disse kg med å få vekk det såkallt ''sidefettet'' mitt, har du noen forslag om hva som er godt å trene da?? TILSLUTT: JEG ELSKER BLOGGEN DIN !! Ha en forsatt fin dag!

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits