Kvinnetrening tester...treningstimer!

Jepp!

Nå er det snart avspark for "kvinnetrening tester".
Det er Therese og meg selv som skal teste ulike treningstimer på ELIXIA sentere rundt om.

Dette er noe vi gjør på forespørsel fra medlemmene på kvinnetrening og fra lesere på bloggen her.
Vi kommer til å teste et bredt spekter, alt fra sykkel timer til zumba -dette blir spennende!

Vi er jo to jenter som er ganske ivrige på treningsfronten, men vi har ulik bakgrunn og ulik forkjærlighet til treningsformer. Dette er en av grunnene til at dette blir spennende!
Se for deg meg, for eksempel, vrikke på hoftene på en zumba time (jeg er alt annet enn grasiøs...:)),
eller Therese hoppe rundt på ragga timer :)

Litt om oss og våre treningsforutsettinger;




Therese;
Jeg har alltid være en liten "gym-rotte". Jeg liker å løfte vekter: tunge vekter! Men for å koble litt av, og for å holde energiomsetningen og vekten i sjakk, tar jeg meg gjerne en løpetur. Jeg liker å trene alene, ettersom jeg da kan styre treningen selv. Når jeg skal trene, skal jeg TRENE. Svett, sliten, andpusten, melkesyre. Deilig ubehag. Derfor har aldri yoga eller pilates hver noe for meg. Tror jeg. For jeg har aldri prøvd det. Spinning er noe jeg har begynt med de siste par årene, og stortrives med det. Rett og slett fordi det tar meg fullstendig ut - maks effekt for innsatsen!

Jeg er spent på å teste de nye timene. Litt "redd", for denne kroppen mangler rytme (derfor så trygt på spinningsykkelen),. og det skal ikke mye avanserte bevegelsesmønstre til, før armer og ben blir litt vanskelig å koordinere. Lurer på om jeg kommer til å føle at man blir sliten av slike treningstimer, jeg?!

Kine;
Jeg tok opp tråden med treningen igjen for ca 10 år siden, da hadde det ligget ganske brakk siden jeg spilte håndball i tenårene. Jeg har sittet mange timer på spinningssykkelen og trivdes med det. I mangelen på kunnskap holdt jeg meg på sykkelen i mange år ?ingen annen trening på denne jenta!
Så startet læringskurven og med det kom mer variert trening! ..heldigvis :) da kom også resultatene.
Jeg løper mye, både rolig og lenge og kort og intenst. Jeg løfter også vekter, så tungt jeg kan.
Jeg liker trening som gjør meg svett, sliten og hvor jeg kjenner at jeg tar meg ut. Jeg forsøker å variere kondisjonstrening og styrketrening og ligger nok på mellom 5-6 økter pr uke.

Testingen vil foregå ved at vi deltar på ulike timer.
Vi kommer til å ta bilder og filme av vår deltagelse (og utførelse:)).
Vi vil gi en god beskrivelse av timene og deres innhold, samt gi dere vår opplevelse og treningseffekt.

Vi kommer til å legge ut dette etter hvert som vi tester de ulike timene -SÅ FØLG MED!

-noen timer du tenker vi bør teste?

13 kommentarer

topp2fitness

30.01.2011 kl.20:23

Jippi gleder meg!

Hadde vert supert om dere hadde testet gruppetimer med slyngetrening, kjempe nysgjerrig på det!:)

hjelpmegselv

30.01.2011 kl.20:40

Herlig! Elixia er suuuupert!
Kjempe kul blogg du har! :)

Caroline

30.01.2011 kl.21:24

Kult! Bra dere lager en slik jobb! Sikkert mange som er takknemmelig for dette! ;D

Jesseper

30.01.2011 kl.21:30

Ja, det må jeg si, gleder mæ ;*

Kaja

30.01.2011 kl.21:43

Trener selv på Elixia Dikeveien. Anbefaler Total&Styrke og Corebar med Lene T! Hun har også spinning, men det er dere jo ganske vant med. Disse gruppetimene har full trøkk. Trinnene, musikken og motivasjonen fra Lene gjør at man får en morsom, men hard trening! :-)

sophieeee

30.01.2011 kl.21:54

kult !

Marte

30.01.2011 kl.22:18

Syntes dere bør teste Back2basic på Elixia Colosseum :)

Ingeborg Gulla

30.01.2011 kl.22:27

fin blogg :D

Marte

30.01.2011 kl.22:28

Back2Basic på Elixia Colossum er en time som dere absolutt bør teste :)

kine

31.01.2011 kl.10:15

Hva heter de skoene du har på deg Kine? De så så fine ut! Hehe :)

Livet

31.01.2011 kl.13:46

Trx træning?

Marthe <3

31.01.2011 kl.18:55

Du er så utrolig pen Tante Kine! <3

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits