Å holde aktiviteten oppe på reiser

Det er klart at man skal ha ferie på ferie!
Det er jeg HELT enig i :)
Vi jobber hardt i hverdagen, om det er jobb eller studier.
Vi har alle hektiske dager som lett fylles til randen med gjøremål.
Vi prøver så godt vi kan å få klemt inn tid til trening, ofte så opplever vi å ikke få nok tid til alt.

På ferie har vi brått maaange flere timer til "oss selv" enn hva vi har hjemme.
NYDELIG!
Vi kan kanskje sove lenger.
Vi kan bruke lenger tid ved frokost bordet.
Vi kan slappe av.
Vi kan få tid til å gjøre aktiviteter vi ellers ikke har tid til.
Når vi nå har disse ekstra timene, hvorfor ikke ta 1 av de og trene litt?
Det å ta med seg joggeskoene på ferien er ikke dumt.
Det å gå raskt eller løpe seg en tur er en god måte å hente inn litt mer overskudd,
du får sett mer av stedet du er på OG du bevarer formen du har jobbet for hjemme.
Vinn, vinn OG vinn :)

Er du på et solfyldt sted med en strand er det svært lite som er bedre med en løpetur i morgenbrisen.




Dere vil ikke tro hvor mange andre det er som går eller løper på stranden her nede.
Det er kjempe hyggelig å "dele" denne morgenstunden med andre mennesker med samme formål,
alle smiler, hilser eller nikker, blide og fornøyde.
Morgenstund HAR gull i munn :)

I dag prøvde jeg på noe nytt;
jeg løp barbent!
Utrolig godt, litt rart i begynnelsen, men kjenner at det gjorde godt for anklene (som kansjke er litt stive?:))

(satt fra meg sko + vannflasker (som er VIKTIG) på strandkanten og løp i vei:)

I går forsøkte jeg meg på litt styrketrening -hotellet vi bor på har et styrkerom.
Ikke særlig stort, men de har det som skal til;



Et speil...:)

En matte




En benk



Og noen vekter.

Mer trenger man jo ikke... tenkte jeg. Stemmer jo det, men jeg tok IKKE med i betrakningen at til tross for at det var aircondition på treningsrommet var det ekstremt varmt...!
Så varmt at jeg svettet uten å bevege en muskel.
Jeg forsøkte med på ben og bryst økten min, men måtte gi opp etter 30 minutter fordi jeg var redd for at det skulle bli for hett for meg.

Det ER viktig å lytte til kroppen, bruke litt sunn fornuft og ikke alltid bare kjøre på, sånn som jeg kan ha en tendens til å gjøre.

Derfor holder jeg meg ttil løpeturer tidlig på morgenen. Det er både deilig, en god start på dagen OG jeg har en super dag etterpå.

Nå er jeg litt spent;

Trener du på ferie? Om så, hva gjør du? Og ikke minst -har du noen tips å dele med deg?


Har du vært i Thailand tidligere? Hvor?
Vi er på Kata, på Phuket.
Et lite men flott sted som er meget barnevennlig.

Og litt pushing også...
HVORDAN SER TRENINGSPLANEN DIN UT DENNE UKEN??
Hvor mange økter skal du ha?
Hvilke dager?
HVA skal du trene?

Jeg gir meg ikke, vettu -uannsett hvor i verden jeg er ;)

Ha en suuuper start på uken -jeg heier på deg!

Én kommentar

Fabiolita

22.02.2011 kl.21:35

Hei hei...

Var i Thailand i julen - var på en øy som het Koh Kho Khao, koste meg masse å trent på stranden som du har gjort...

Misunder deg nå:)

Ha en super flott ferie.

Klem Fabiolita

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits