Ta vare på kropp og sinn?

Jeg ble stoppet på stranden i går, på min daglige løpetur (i ferien i hvert fall:)) av en italiensk noe eldre mann som ville fortelle meg noe, fortalte at han var lege.
Han begynte å legge ut om at han hadde sett meg løpe på stranden, at jeg presset kroppen min og han ba meg slutte med det -fordi jeg ville komme til å se eldre ut så tidlig.. Ta det med ro, sa han.. Ikke stress... Ikke press kroppen din..

Jeg sa tusen takk for rådet og spurte han nysgjerrig hvordan jeg da kunne holde en god form, en god helse og leve lenger, slik som mine mål er.

Det kommer uannsett sa han, med et stort smil om munnen...

Tja, jeg kan jo ikke si at jeg er enig med han i det siste, men at kroppen trenger å ta det med ro og restituere seg er helt sikkert. Både kropp OG sinn har godt av dager hvor man enten hviler eller kanskje gjør noe annet, yoga feks?
Jeg fant et yoga senter i byen vi bor i, men det kostet jo skjorta å få delta på en time...Men at det blir noe annet enn løping på meg i dag -jo takk, jeg trengte deg påminnelsen!



Har du som jeg lett for å gå inn i vaner og rutiner?
Gjøre det som er enkelt og greit? Og ikke minst som funker?

Sett deg et mål på VARIASJON!
Variasjon er viktig for kropp OG sinn -og for resultater av treningen og tiden du legger ned i det.
La dette være din påminnelse;)
Begynn I DAG med å planlegge hvordan DU kan variere litt mer på treningen din.

3 kommentarer

25.02.2011 kl.08:28

En søt historie da!

Jeg fikk tilsvarende fra min lege i går - "går du mer ned nå vil du se gammel ut - du begynner å få et dratt preg i ansiktet..." Veldig morsomt å høre - og jeg har kun gått ned til normal bmi og er bare 31. Vel, føler jeg får masse energi av å løpe flere ganger i uka, men sikkert lurt å variere litt.

Løvinnen

25.02.2011 kl.09:16

Veldig bra!

Therese

25.02.2011 kl.16:46

Man bør høre på kloke ord fra østens "filosofer" ;) Kos deg videre vennen!

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits