Passer det å starte med trening i sommerferien?

Når passer det best å legge om livsstilen? Å begynne å trene regelmessig, å spise litt sunnere- å øke kondisjonen sin, å øke styrken sin - eller å gå ned i vekt (eller OPP i vekt!)??? Når passer det BEST?

Personlig trener får deg til å yte det maksimale; har du sett Kvinnetrenings produktanbefaling?

I alle fall ikke i sommerferien, ikke sant? Man starter jo alltid etter sommerferien (på akkurat samme måte som man starter etter nyttår). Det er liksom noen perioder av året som passer dårlig å bli så "super sprek".... eller?

HVORFOR passer det ikke å starte i sommerferien, egentlig?? Spør du meg, må da sommerferien være BESTE tid å starte på. For er det noe de fleste vet, så er det tidkrevende å gjøre en livsstilsendring. Å lære seg nye vaner tar tid - og litt innsats...kanskje litt "smerte" også. Og dette har "alle" tenkt å gjøre i august. Etter sommerferien.

I august starter skoleåret; mye nytt å sette seg inn, ny timeplan, ny klasse, ny skole, nytt system, bli-kjent-uker, fest og fart og spenning... For andre starter jobben igjen; man kommer tilbake til et kontor der arbeidet har tårnet seg opp; mye å ta unna. Og barna skal begynne på skolen. Og på fotballen igjen; eller speideren. Man henger litt bakpå, for feriemodus er ikke helt ute av kroppen enda; og stresset som nå inntar kroppen er til å ta-og-føle-på.

Og AKKURAT nå - har du tenkt å starte en livsstilsendring altså. Bra timing???

 START I SOMMER!

Hvorfor ikke bruke ferie og fridager til å finne ut hvordan den nye livsstilen fungerer. Bruk fritiden nå til å prøve ut ulike treningstimer, sjekk når kroppen fungerer best på trening (morgen eller ettermiddag, eller sen kveld?), jobbe med måltidsrytme, og lær deg å kjøpe inn de råvarer du trenger for å få det hele til å fungere. Jobb inn rutiner som gjør at matlagingen og måltidsrytmen ikke blir en utfordring, og gjør dette til en "ryggmargsrefleks" FØR du må ta hensyn til alt av andre hverdagslige stressfaktorer som overrasker en etter sommerferien!

 
TRX-slynge kan pakkes i ferie-bag'n!

SPREK SOMMER

Sommerferie og reiser er ikke noe hinder; ett par joggesko og en tights er alt som skal til. Jogge kan alle gjøre! Eller ta med laptopen, og kjør treningsvideoen inne mens regnet høljer ned utenfor campingvogna, hytta eller der du nå befinner deg. Enkle redskaper som en treningsball, treningsstrikk, TRX-slynge eller vannfylte flasker gjør treningen mer variert, og er samtidig enkelt å frakte med seg. Eller hva med et hoppetau?

Bruk treningssenternes gode kapasitet nå i sommeren til å bli kjent med lokalene, de ansatte og kanskje også opparbeide et godt samarbeid med en PT? Dessuten holder vi i Kvinnetrening SOMMERÅPENT - ja, hele året er vi åpent. Alltid på plass for å hjelpe deg - og vi synes du skal starte nå!

Hvorfor utsette noe til i morgen, som du kan gjøre BEDRE i dag?


Trykk på bildet for å komme til Kvinnetrening!



7 kommentarer

Kristin_Ostevik

22.06.2011 kl.07:17

Det som har passet meg på sommerstid er å starte med løpetrening! Ferie og godt vær, løpe kan du gjøre innimellom andre travelheter, og du trenger bare joggesko i kofferten!

jane

22.06.2011 kl.13:04

Hei!

Fin blogg, men det tar alltid litt tid å komme videre på siden deres - pcen "henger" litt. Jeg vet ikke om andre også opplever det.

Lene

22.06.2011 kl.14:31

Trener alltid mest om sommeren. Får så mye mer energi når det er fint vær ute og når det er så varmt får jeg nesten ikke lyst på søtsaker heller. Så sommeren er den beste trenings-årstiden for meg! :)

kvinnetrening

22.06.2011 kl.14:55

jane: Takk for dét! Og takk for tilbakemelding; vi har ikke hørt noe om dette før, så jeg lurer på om det kan være at flash-reklame eller lignende ikke avspilles så godt på din pc? HAr du oppdatert til nyeste flashleser? Evn har du tilsvarende problemer hos andre med annonser?

MVH Therese

23.06.2011 kl.23:07

Skal sjekke flashleser, men opplever aldri tilsvarende andre steder.

Anniken

05.07.2011 kl.01:36

Hei. Jeg vurderer å melde meg inn i kvinnetrening jeg, men jeg er usikker på om jeg kommer til å bruke det, pleier alltid å være sløv på dette. Er det sånn at dere kan gi tips til hva man skal spise og hvor mye osv? eller må man betale noe ekstra for dette?

kvinnetrening

05.07.2011 kl.10:47

Anniken: Hei Anniken!

Du er inne på "kjernen" av utfordringen med livsstilsomlegging. Konseptet vårt fungerer bare så lenge du aktivt bruker oss; og gjør du dét, så får du OPTIMAL hjelp på vegen, der vi alle jobber for at du skal nå dine resultater.

Ja, vi gir deg både personlige og generelle tips om mat, matmengder, trening (hyppighet, varighet, intensitet etc). Hvor personlig tilrettelagt hjelp du får, avhenger av abonnementet du velger hos oss. Sjekk ulike abonnementsløsninger her; http://www.kvinnetrening.no/cat/211.aspx

MVH Therese :)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits