De er alltid med! Tilrettelegging heter det!

I dag har jeg hatt en arbeidsdag med litt mer pendling enn normalt. Det hender det for oss alle; at noen dager innebærer mer reise, kursdager, seminarer eller samlinger. Hva gjør du da mht trening?

Jeg pakker alltid joggeskoene med meg :) Det kan jo hende det dukker opp en anledning som ikke var helt forutsett...

I dag var jeg kjempe heldig; etter mange dager regnvær, slo sensommeren til med sol og varme igjen. Jeg var i Oslo, og avsluttet undervisningen min med en joggetur før jeg satte meg i bilen for hjemturen. Det ble en runde rundt Sognsvann; samme runde som vi tok på Sparjentebølgen med Kvinnetrening, ca 5 km. For meg blir denne turen litt i underkant av 30 minutter, og det synes jeg er litt kort. 

Så her kommer dagens tips for deg som også har flotte runder du "nekter å gi slipp på", men som er litt korte:

Finn en bakke og ta sats!

  • Finn deg en bakke og løp noen drag opp og ned. Enten har du en kort bakke som du kan spurte "det du er god for" og småjogge/gå ned igjen, eller så finner du en lengre bakke, slik jeg foretrekker, og drar på i litt høyere løpetempo hele vegen opp (og småjogger ned igjen).

 

Jeg løp 5 ganger opp og ned denne her, før jeg fortsatte runden min helt rundt. Det ble 30 minutter til sammen, og jeg var innom 95% av makspuls :) 

Tilbake i bilen; svett og litt sliten; da er det godt med vannflaska klar. Kroppen sitter bedre en times tid i bil etter slik utfoldelse ;)

Deretter ventet en times kjøretur (om jeg ikke er uheldig og treffer midt i rushen), henting av barn på SFO og barnehage, middagslaging og familieliv. Treningen er tatt unna; effektivt, og uten særlig tidspress. Det handler omå finne mulighetene; ikke hindringene, for å få sin dose trening :)

På veg hjem, med en time i bil, blir det litt energipåfyll fram mot middag, væskepåfyll etter svetteingen og litt koffein for å holde konsentrasjonen oppe i ettermiddagstrafikken ;)

 

Kan vel også nevne at denne dagen er litt annerledes enn normalt for meg; som er vant til hjemmekontor. Så i dag følte jeg litt på den paniske "hva skal vi ha til middag i dag"; mest fordi jeg ikke hadde planlagt og tilrettelagt dagen i forvegen. Det ble en kort stopp innom butikken og innkjøp av fiskegrateng og Fransk fiskegrateng (-sistnevnte strengt tatt fiskefilet med litt marinade over), og grønnsaker har vi jo "alltid" i hus. Rask løsning i en travel hverdag - ikke noe pizza, pølser eller brødmat altså :)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits