Kan du gi litt mer?

Er bare innom for å hilse god morgen mandag formiddag :)

Gir du alt du kan på trening, eller bare det hodet har bestemt seg for eller føler for?

I dag tok jeg meg en tidlig løpeøkt på mølla, og planla å legge inn intervaller for å få opp energiomsetningen og kondis-effekten. Planen var 10 min oppvarming, 2 min intervall+2 min rolig i 4 omganger, og trappe ned til total varighet 30 min på økta. Da jeg hadde gjort unna rundene med intervall, tenkte jeg at det passer jo bedre med ett femte intervall også da - selv om bena er liiiitt tunge og hodet begynner å bli ferdig med denne økta.

Så da ble det 5 intervalldrag (jeg løper på 14,5km i intervallene og 10 km på rolige pauser) - litt impulsivt og ufroberedt...men så fornøyd etterpå! Så når det går tungt, og man har lyst å gi seg; da flytter man fokus på positive ting. I dag gikk mitt fokus på å planlegge resten av dagen, og på hvordan teknikken var under løpingen (feks senke skuldrene, bruke armene mer aktivivt, løfte bena godt etc) - framfor å tenke på hvor tungt det er og hvor lenge det er igjen av intervallet!

Utfordringen er gitt videre: klarer du å overraske deg selv på trening i dag?

3 kommentarer

danian

10.10.2011 kl.09:40

:)

freelikeme

10.10.2011 kl.09:47

hei, så super blogg du har, blir glad av å lese den, stå på videre !

kristinostevik

10.10.2011 kl.19:05

Etter 9 dager med treningsfri grunnet vondt i ryggen var det er LYKKEFØLELSE å kunne løpe igjen! Da var det snakk om å ha noe å gi! Herlig!

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits