Hvor mange kcal er ok?

I kveld har jeg kort og godt ett spørsmål til dere:

Hvor mange kcal mener du at du trenger pr dag?

Noen av dere jobber sikkert med vektreduksjon, noen jobber nok også med vektøkning - og mange ønsker bare å holde vekten stabil. Men hva mener du må til for å nå dine mål? Og da er neste spørsmål:

Hvordan vet du at du inntar den energimengden du mener du trenger?

 

Det hadde vært fint å høre hva deres tanker rundt dette er, og hva dere mener er deres behov - gjerne basert på erfaring, men også gjerne basert på kunnskap!

Når man trener mye, trenger man gjerne litt mer kcal enn normalt! Men hva er "litt mer" og hva er "normalt"?


7 kommentarer

Henriette

25.10.2011 kl.21:47

Hei

jeg har vurdert å kjøpe meg pulsklokke og isåfall på nett.

Men når det står: Leveres med komfortabel tekstil-sender og kodet overføring av hjertefrekvens for å unngå forstyrrelser fra andre pulsklokke brukere.

Betyr det pulsbelte?

kvinnetrening

25.10.2011 kl.21:59

Henriette: De fleste pulsklokker, eller alle så vidt jeg vet, leveres med pulsbelte (-Ellers blir jo klokkens funksjoner ubrukelig). Så "tekstilsenderen" er nok beltet som sender signaler til klokken, og at den har kodet overføring betyr at klokken din bare tar i mot signaler fra din klokke (-sånn at du feks ikke får signaler fra tredemøllen ved siden av der en annen jogger med pulsklokke også!)

mVH Therese

BenedictZe

25.10.2011 kl.23:52

1500 kcal på dager uten trening og 2000 kcal på dager med trening!

Dette funka hvertfall for meg i vektreduksjons fasen!

Da veide jeg maten og hadde på den måten kontroll på inntaket!

Nå har vekta vært stabil i 6-7 mnd, og nå spiser jeg "hva jeg vil"!

tjukkebollefeita

26.10.2011 kl.09:56

For øyeblikket har jeg som mål å ligge på rundt 2000 kcal daglig, da har jeg en grei og fin vektnedgang. Og jeg har kontroll på energiinntaket ved veiing av mat, og loggføring på diett.no :)

Ann Cathrin

26.10.2011 kl.15:46

Ca 1600 -2000 kcal per dag. Sunt, variert norsk kosthold med fokus på lettere alternativ, grove kornprodukt, nye frukt og grønt og gode råvarer i stedet for halvfabrikata. Spiser måltider med jevne mellomrom, for å unngå ekstrem sult og inntak av tomme kcal. Fungerer veldig bra for meg. Teller kcal , men ikke fanatisk -då fokus ikke er nedgang, men å holde vekta stabil og humøret på topp.

26.10.2011 kl.22:40

3000 i konkurranse og langkjøringsperiode. Ellers helr på ca. 2300-2500 hele året. Problemet med ette er når en må ta treningsfri periode pga eksamen, skole skade o.l.. Mange legger på seg i sommersesongen da gjerningsmennene er halvert mn matlysten likevell på topp. Hos mg slo d festner motsatt ut i år..livredd for vektøkning har ført til inntak på 15-1800 kcal daglig, og 12 t treningsuke. Likevell ikke særlig vekttal, noe som gjør d enda vanskeligere å spise "nok". Evig ond sirkel

Elise

26.10.2011 kl.23:13

1800 på vanlige dager, 2000 under trening. Spiser meget variert, har dager hvor det er kakemann til frokost, skolebolle til lunch og grandiosa til middag. Andre dager(ca 80%) spiser jeg sunn, god mat med masse proteiner og vitaminer. Virker for å holde vekta stabil for meg. :)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits