Først motivasjon, deretter vilje, så resultater!


Alle krefter må rekrutteres samtidig på sekundet om dette skal gå bra.. 

Trukket deg måpende unna "store gutter" som roper litt ekstra, snøfter høyt og stønner når de løfter på treningsstudio før? Jeg selv kommer fra et miljø hvor dette er normalt på trening (styrkeløfter!), men jeg må jo innrømme at jeg har opplevd noen eksemplarer som drar det liiiiiitt langt da! Men: luktesalt, en ørefik, litt heiing og roping - det hører til dét, når man skal tyne kreftene ut av kroppen. Evne å hente ut "djevelen" i seg AKKURAT på sekundet når det gjelder!

Er det flaut når treningspartneren ivrig heier på deg ved siden av deg når du prøver å ta i litt ekstra? "Ta i!" "Ja, bra - kom igjen nå!" "Kom igjen, dette klarer du!" Det er relativt "vanlig" praksis på treningsstudioet, og både personlige trenere gutser opp sine kunder, og treningspartnere gjør det. Hvorfor ikke du også?

Trening handler om tyne kroppen; ikke bare fullføre, men presse på litt ekstra. Treningen skal ikke bare fullføres. Den skal gjennomføres med 110% innsats - full guffe hele vegen.  Kjenne hjertet banke, pusten "kvele", bena stivner...

 

HVORDAN HENTER DU KRUTTET FRAM?

Hvor henter hun kreftene fra, Ingunn Håkonsen - jenta på 65 kg, som løfter over 200kg på stanga? Sjekk det intense blikket; hva tenker hun på??

Det gjelder å klare å mane kreftene og viljen fram, når kroppen begynner å si fra at det er lite energi igjen - eller når du skal yte maks på meget kort tid (feks en sprint, en stafett eller et tungt løft). Hvordan får du det til? Det er mange måter, og bare du finner DIN metode. Noen trenger støtte "utenfra" (tilrop og heiing), noen henter fram bildet av DUST NR 1 i nabolaget (eller kanskje i egen husholdning...), noen henter fram katastrofebilder i hodet, der din innsats kan redde familien - eller en hel verden(!), andre henter fram irritasjonen over den ekstra isen i går (på kanskje 300-400 kcal) som nå skal til pers!!

En ting er i alle fall sikkert; du må finne en måte å få fram VILJEN, troen og kreftene. Da vil du også merke at kroppen din er i god stand til å yte litt ekstra - litt mer enn hodet ditt var villig til å tro på i utgangspunktet. Og gjett om resultatene kommer dá!! :)

Én kommentar

it's training

15.11.2011 kl.10:05

Fin motivasjon rett før trening dette! :D

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits