Frustrert over at vekta står stille?

Er du frustrert over at vekta ikke endrer seg til tross for at innsatsen er maksimal på trening og at du spiser et sunt kosthold? Vi jenter er tradisjonelt veldig opptatt av hvilket siffer vekten viser, og har en forventning av hva vår egen kropp bør veie. Men mer enn hva kroppen totalt veier, bør du i større grad vite og være opptatt av hva kroppen består av. Og jeg lar vårt Kvinnetrening-medlem Heidi være et eksempel:

Hun har siden seieren i Løpsutfordringen vår i mai fokusert mer på styrketreningen, ettersom hun, som jenter flest, ønsker å "stramme opp" litt. Parallellt med løpstrening utover sommeren og høsten, hvilket i seg selv var en kjempe endring i hennes tradisjonelle treningsrutiner, har hun fokuser på å tørre å øke vektene i treningen. Utfordringen med å få til dette er stor, når man alltid trener alene og har få rundt seg til å hjelpe. Derfor har vi jevnlig gjennom høsten møttes for PT-økter, slik at hun til stadighet har fått testet styrken sin, og siden kan trene på egenhånd med "fornyet selvtillit".

Å trene med PT kan være en kjempe fordel for å få raske og synlige resulater. En PT ser din evne til å utfordre kroppen, og kan gi deg både den lille ekstra motivasjon óg trygghet gjennom å sikre deg, til å tøre utfordre deg bedre på trening! Sjekk vårt tilbud om PT-hjem-på døren!

Vi har månedlig gjort målinger av vekt og kroppssammensetning på en mer avansert vekt, en slik du ofte finner på de store treningssentere og helsesentere i disse dager. Å booke inn månedlige registreringer på slike kan i stor grad hjelpe til med motivasjon på både godt og "vondt" vis: den motiverer på en positiv måte når resultater er positive (man føler glede og motivasjon til å fortsette arbeidet!), og på en god-negativ måte når resultater er mindre bra (man skjønner at man må stå på litt ekstra, og at resultater ikke kommer av seg selv!).

På 3 mnd har vekten svingt tett rundt det samme nivået, men samtidig har hun hatt en betydelig reduksjon i fettmasse, og en økning i muskelmassen på nær 2 kg. Dette er resultater til virkelig å juble for, og som viser at Heidi har jobbet målrettet i både kosthold (med kostholdsprogram fra Kvinnetrening) og trening siden sommeren!!

 

Dersom du er nyskjerrig på hvordan det går med Heidi framover, og hvordan hun trener, kan du finne flere artikler om henne framover hos Kvinnetrening.no!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits