Ryggøvelsen alle har med i programmet!

Ja, dette må vel være ryggøvelsen alle er jevnlig innom, vel? Jeg har alltid hatt den med, og har alltid vært veldig nøye med teknikken. Skal du få god effekt av denne for ryggen, for V-fasongen, må du bruke akkurat den delen av ryggen som denne øvelsen er ment for. Mange bruker derimot evnen til å skape moment for å løfte tunge vekter: hiver seg bakover og ligger alt fra 45 - 180 grader bakover for å hive vektene ned mot brystet! *rister-på-hodet*

I starten dro jeg alltid stanga bak nakken, men har senere erfart at skuldrene ikke synes så mye om denne arbeidsvinkelen. Ved å dra stanga framfor hodet og ned mot øvre del av brystet, er den ikke bare snillere mot skuldrene, men den ligner også mer på øvelsen chins. Du vet - "opptrekk", som mange jenter lar seg skremme av. Men vi har blogget om dette før, vi - og gitt deg tipsene for å mestre også denne øvelsen! ;)

Mine tips for at du skal få bedre "kontakt" med aktuell ryggmusklatur ("vingene" under armene):

Start med armene strukket godt oppover, la deg nær sagt trekke oppover sammen med stanga, og slipp skuldrene helt opp mot ørene. Start så nedoverbevegelsen med å trekke skuldrene godt nedover, og følg direkte på med å trekke også armene nedover. Len deg svakt bakover slik at stanga kan passere hodet og nesa, svai deg opp i ryggen og møt stanga med brystet ditt (skyt brystet opp og fram). Treff stanga mot øvre del av brystet/rett nedenfor brystbenet. Strekk deretter helt opp igjen, som tidligere beskrevet!

 




Må passe på å vise en av favorittsingletene mine for tiden; høstsesongens singlet fra Mitchi har flotte, glitter sømmer og best av alt: vidde rundt magen (hehe!) med en samlende strikk over hoftene. Det kommer flere av slike typer singleter i den nye kolleksjonen - som er RETT RUNDT HJØRNET!!! Følg med ;) HOS MITCHI

Én kommentar

classifythis

18.12.2011 kl.22:04

Herlig øvelse, liker denne ryggøvelsen kjempegodt selv :)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits