De som har en plan, er de som lykkes!

Livsstilsendring "på måfå", der en slavisk blir fortalt hva en skal gjøre og følger et fast oppsatt skjema, er sjeldent varig eller suksessfylt. En større norsk studie som har sammenlignet kvinner som lykkes med livsstilsendring, med de som ikke lykkes, viser at de vellykkede har en plan for hva de gjør, hvorfor de gjør det og hva de skal gjøre for å holde det varig!

De forbereder seg på vanskeligere tider, på vanskelige valg og alternativer og har en gjennomtenkt strategi for å lykkes. Det være seg å holde på treningsrutiner eller et fornuftig kosthold. 

Dessuten har de en opplevd gevinst av livsstilsendringen som motiverer de for å fortsette; at hverdagen går enklere, at de passer inn i en bestemt klesstørrelse og feks trives med å gå i prøverom, at helsen er bedret, eller lignende!

Den omtalte studien har bla tatt for seg kvinner som har fullført kurs som Grete Roede, der noen har lykkes med varig endring og andre ikke. Til tross for at de har fulgt samme opplegg, er det altså noen som må gå kurs-etter-kurs, og som stadig er "på slankern", mens andre går ett kurs eller to, og har lært for livet. Det handler altså om bevisstgjøring under kurset, og å delta aktivt - ikke bare passivt være en del av kursmassen. Legg planer, strategier, tenk gjennom framtidige utfordrende situasjoner og ta stilling til hva du vil gjøre!

 

Etter jul er det mange som har planer om å slanke seg. Hvilket kurs skal man velge? Hvilken diett er den beste? Det spiller ingen rolle jenter! Velg et kostholds og treningsregime du ser for deg som livsvarig. Og gjør en aktiv endring - som til tider er kravfull og krever mye tid og planlegging. Men det er slik "gammel vane vendes" - og at man lykkes! Vi i Kvinnetrening hjelper deg gjerne - med både kvinnehelse, trening, kosthold og motivasjon!

 

I kveld, lille julaften, har jeg tatt dagens lille treningsøkt. Det var deilig etter en dag med familieselskap, julegrøt, marsipan og konfekt. På bildet og videoen ser dere jeg bruker TRX-slynger til ryggtrening. Den er super og kan brukes for personer på alle treningsnivå (om jeg står oppreist er øvelsen enkel, om jeg legger meg godt nedpå mot gulvet, er øvelsen tung!). Den kan brukes på ditt lokale treningssenter, i din egen stue (henges feks i en dør!) eller utendørs!

 

 

Nå er jeg klar for en lang kveld i sofaen med tv-underholdning og enda litt mer julekos. Mmmm, herlig jul!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits