Trening som gir maksimal fettforbrenning!

Du kan gjerne være opptatt av trening som virker fettforbrennende, men skal du påvirke vekten din må energien du omsetter på trening være av stor nok betydning til å veie opp for det du inntar via mat og drikke hver dag. Det handler altså om en viss energibalanse, og om du bruker flere kcal i aktivitet enn du inntar, vil vekten gå ned og fettet forsvinne. Er du samtidig påpasselig med å legge til styrketrening og nok proteiner i kosten, kan du også øke muskelmassen, og det vil faktisk i seg selv også virke fettforbrennende - i hvile!!!

Så kjære deg; hopp ikke på nok en type treningsform som markedsføres som fettforbrennende. Velg en aktivitet som du trives med og kommer til å gjøre regelmessig framover, og som du får utfordret deg tilstrekkelig i, til å omsette en god andel energi! Det kan være en løpetur (tredemølleintervaller i dag kanskje, eller naturlige intervaller?), en styrkeøkt, en gruppetreningstime (blir det spinning eller 500-kcal i dag?), en powerwalk, eller en tur i svømmehallen?



Om du samtidig har kontroll på hvor ofte du spiser gjennom dagen (småspising ødelegger mer enn du virkelig tror!), og hva du spiser i hvert måltid, vil du også gjøre kroppen i stand til å gjøre det den virkelig ER best på: fettforbrenne seg gjennom hverdagen. Er du usikker på hvordan du skal sikre deg tilbake til denne naturlige iboende evnen, kan du gjerne lese vår e-bok; Basic Fettforbrenning!


Jeg legger ved en ny liten videosnutt som viser dere en god slyngetrenings-øvelse for rumpemusklatur og lår. Om du virkelig strekker godt over til siden, vil du kjenne denne enda bedre i rumpa. Husk å ikke lene deg framover, men å stå godt vertikalt og mer bakoverlent enn framover:

 Stå godt på hele foten og trykk opp gjennom hælen på det benet du står stabilt på. La det andre benet, som skyves sidevegs bak deg, ikke touche bakken; hold det hele tiden over bakkenivå!

 

6 kommentarer

må få meg slike slynger!
Kjempe informativt innlegg ! takk så meget

Silja

01.02.2012 kl.13:43

Å velge noe man liker er nøkkelen; da er sansynligheten for at man velger å fortsette stor! :-)

Iselin&Kumba

01.02.2012 kl.18:38

takk for tipset !

Marion 'Sanders' Olufsen

01.02.2012 kl.18:54

Bra innlegg, ja! :-D

Heleneskib

01.02.2012 kl.19:04

Åh! Den øvelsen skal jeg definitivt prøve ut ;) Takk takk

-Helene

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits