Et godt, sunt og lettvint alternativ til kostholdet ditt!

Jepp -helgen lille kostholdstips til deg fra meg :)

Jeg har tidligere gitt dere oppskriften på min alles elskede frokost smoothie...!
En oppskrift jeg har hatt gleden av å dele med flere rundt meg og som jeg har fått veldig gode tilbakemeldinger på, GØY!

Så her er en oppfølger, en enda mer "sunnere" variant;

Om du skulle dytte alle de sunne tingene du kjenner til inn i en mix, hva ville du gjort?
Jo, sannsynligvis det samme som du ville gjort da du var liten;
mixe alt i en røre:)
Og det er faktisk det vi har gjort her.

Med en god mixer, kjøleskapet fult av grønnsaker, frukt og bær og en liten dæsj av ditt favoritt proteinpulver kan du faktisk lage noe av det sunneste du noensinne har fått i deg på 5 minutter!

Ikke bare vil denne mixen være proppfull av vitaminer, antioksidanter, mineraler og fiber, den vil også inneholde færre kalorier enn du vil få i deg på et vanilg måltid.

"Man tager hvad man haver"...

Jeg puttet i dag inn følgende:

Brokolli, en halv bunt
Agurk, 1/3
Squash, 1/3
Paprika, en halv
Knuste linfrø
Spinat, en stor neve
En kopp frossne blåbær
En halv avocado
En scoop proteinpulver
En dsj kunstig søtningsmiddel
En stor dæsj kanel 
Spe på med vann, et halvt glass 


Alt kuttes opp raskt og havner opp i blenderen...

Ser det ikke godt ut?



Vips; ditt sunneste måltid ever!

Jeg har nå i en uke hatt dette med som frokost, brukt rester til lunsj :)

Til de av dere som tenker og synes at dette ser og kanskje smaker ufyselig ut har jeg en overraskelse;
DET SMAKER FAKTISK GODT :)

Har du noen forslag til sunne retter eller smoothies som funker for deg?

Lørdagsklem Kine 

 

6 kommentarer

Oouh ! :- ))

KunnskapsrikTrening

05.02.2012 kl.08:15

Mye bra ingredienser, men litt usikker likevel :)

kvinnetrening

05.02.2012 kl.08:22

Hei KunnskapsrikTrening:) Prøv! Tipper du synes det er godt :) klem Kine

kvinnetrening

05.02.2012 kl.08:23

Hei Train As You Fight , Fight As :) Utfordrer deg til å prøve:) klem Kine

Madeleine

05.02.2012 kl.21:11

Spennende blanding! ;)

Jeg har et lite spørsmål til dere. Jeg bruker laktosefrie produkter, men det er ikke så mye å velge imellom når det kommer til laktosefritt kosthold (erstatning for creme fraiche etc.) Likevel synes jeg det går fint (har prøvd ut kosthold uten laktose i et par mnd). Det finnes en type laktosefri youghurt (naturell) som jeg bruker en del. Nå har Tine endelig lansert et nytt yoghurtprodukt med smak:http://www.tine.no/produkter/yoghurt/tine-yoghurt/271786.cms?tine-laktosefri-yoghurt-blabar

Er næringssammensetningen i denne yoghurten grei? (med tanke på sukker/fett) Kan denne inngå i et normalt kosthold, eller er det bedre å bruke vanlig naturell yoghurt?

Ha en fin kveld :-)

Hilsen Madeleine

kvinnetrening

06.02.2012 kl.14:03

Madeleine: Laktosefritt produkt for creme fraice må jo være kesam (skal ikke kokes, men kan brukes etter kokingen er ferdig). Naturellyoghurt, gjerne smaksatt med frukt/bær er jo også en god løsning, som du selv nevner! Biola i små shotsflasker skal også være laktoseredusert og gunstige i ditt tilfelle.

Jeg synes den nevnte yoghurten har for mye fett (Basert på helmelk) og er rimelig lik øvrige yoghurt mht sukkermengden (litt mye). Dog kan det være en trøst at problemet med det høye sukkerinntaket i befolkningen ikke skyldes sukker i yoghurt, men søt drikkevare, søtpålegg og godterier. Om den nevnte yoghurt kan anbefales hyppig brukt i ditt kosthold kommer altså an på totaltkosten din; hvordan er fettinntaket forøvrig, samt hvordan er sukkerinntaket?! Føler du det er lavt/kontrollert, er denne yoghurten fin!

mvh therese

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits