Noe å se fram til!?

Har du satt deg et mål eller gitt deg et lite høydepunkt for treningen din? Noe å strekke seg fram mot, noe å glede seg til - noe som holder treninge i gang i hverdagen? Noe som gjør at du ikke KAN sluntre unna treningen, fordi du VET du må jobbe for å klare å gjennomføre målet? Det er nettopp dette som kan være din veg til å få en rutine i treningen; at man tvinges litt til å gjennomføre (kanskje som et veddemål med noen?) - eller kanskje også at man motiveres til å trene rutinemessig. Fordi man gleder seg så mye til den store happeningen!

Hva har du satt deg som mål? Er det Oslo Marathon? Er det Holmenkollstafetten? Er det Kongerittet, Blodslitet eller Grenserittet? Eller er det birken?

 

Et godt eksempel på å lykkes etter å ha satt seg et mål, er vår egen Kine:

Kine fullførte Oslo Marathon i 2010; det krevde mye mental styrke for å fullføre hele racet. Men hun gjorde det!!

 

Men Kine kan annet enn å presse egne grenser: i fjor var hun del av Kvinnetrenings løpsslag, der vi trente fram 3 Kvinnetrenings-medlemmer til å fullføre Sparjentebølgen:

Det er lov å være sliten etter 5km løp i godt tempo!

 

Er man ikke helt marathon-klar, kan man jo starte i det små. Vi var altså en liten gjeng som gjorde det i fjor. Da var vi med på det landsdekkende løpet Sparjentebølgen. Vi oppdaterte medlemmene gjennom 10 uker med trening: hva vi gjorde, hvordan det gikk med formutvikling og treningsstatus, og vi gjennomførte alle 6 (tre PT'er og tre deltagere) det 5 km lange løpet da det gikk i Oslo. Du kan se våre bilder og korte kommentarer fra Sparjentebølgen i fjor! Du kan holde deg oppdatert på informasjon fra dette løpet via deres facebooksider!

Veldig klare for start, ved Sognsvann i Oslo mai 2012.

 

Men - vi vil gjerne høre om ditt mål. Kanskje alle vi andre får tips om artige begivenheter å strekke oss fram mot?

4 kommentarer

mariehogmoen

05.02.2012 kl.19:27

Jeg trener styrketrening tre ganger i uken, men har ikke satt meg et spesifikt mål enda. Gjør det bare for å holde kroppen i god form siden jeg er idrettsutøver på elitenivå.. :)

VildesEveryday

05.02.2012 kl.19:36

Jeg har alltid mål, når jeg danser! Jeg vil komme inn på danselinja og det er mål nok for meg!

Fin blogg du hadde;)

Stikk gjerne innom bloggen min hvis du får tid!

chipseh

06.02.2012 kl.01:53

Har 2 mål jeg ser frem til. Den første jeg prioriterer er til jeg skal ta kampsport på folkehøgskole til høsten, da ønsker jeg å ikke være en av dem som ikke er i god form. Godt i gang heldigvis :)

Det andre målet jeg har er å være i god nok form til at jeg klarer kravene til fengselsskolen. Uheldigvis skal jeg operere kneet en gang til før jeg skal dit så treningen jeg driver med nå i kneet må jeg starte på nytt med senere. Uansett så har jeg fortsatt det første målet jeg kan se på :)

Tidligere så hadde jeg som mål at jeg skulle passe de gamle jeansene mine, de passer jeg nå ^^

kvinnetrening

06.02.2012 kl.13:58

chipseh: Så flotte mål! Slike mål er også absolutt noe man kan bruke for å holde seg i rutiner! Stå på!

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits