Det som skal til...!

Vi har alle våre mål.
Ulikt fra person til person, selvsagt :)

Når det kommer til hvordan man ønsker at sin livsstil skal være, så regner jeg med at du leser bloggen vår fordi du er opptatt av å leve sunt, både med tanke på trening og kosthold.

Så, hva er nøkkelen til nettopp det, "å leve sunt"?

Her var et par av de!

Det handler om å bestemme seg for hva som er viktig for DEG, ditt "hvorfor".
Når du har funnet det så er neste steg å legge planer som gjør at dette gjennomføres.

Det er et par ting som kan hjelpe deg på veien til å ha "gode uker" når det kommer til trening og kosthold.
Det aller viktigste er å PLANLEGGE og FØLGE PLANEN!

Dette kan gjøres enkelt;

Bruk noen minutter før ny uke, søndag kveld er kanskje passende? :)
Se over uken din.
Hvordan er dagene på jobb/skole? ER det noen ekstra lange dager eller noe utenom det vanlige?
Hvilke sosiale ting skal har du på planen? Skal du treffe venninner eller på familiebesøk?
Når du har en full oversikt på uken din så er det lettere å flette inn de elementene som du ønsker "den perfekte uken" skal inneholde.

Hvorfor planlegge?
For å gjennomføre det du ønsker! For å unngå utfordringer du VET kan komme! 

Skal jeg gjette på vanlige utfordringer som typisk kan ødelegge uken din fra å bli bra så ser det kanskje ut som følger;

  • Glemt å ta med mat til lunsjen, må kjøpe noe i kiosken.
  • Slumret litt for lenge på morgenen, glemte å ta med treningsbaggen før du dro på jobb.
  • Ikke noe tilgjengelig av mat mellom lunsj og middag, så du sluker en okse når du først spiser middag.
  • Sliten etter jobben, lettere å dra rett hjem enn rett på trening.

Det er sikkert flere på listen, men disse er typiske :)

Så, når du vet hvordan uken din kommer til å se ut så kan du gjøre følgende;

Legge inn treningsøkter på kalenderen din, flettet rundt dine andre oppgaver (jobb, sosialt osv). Når de står som avtaler i kalenderen din og du er klar over at de står der er det MYE lettere å gjennomføre, siden du ubevisst vet at det står på planen og det er en del av dagsgjøremålene dine.
Minst like viktig: du kan planlegge maten din! Når du vet at du skal ha lange dager, eller at kiosken er eneste alternativ når du ikke har med mat til lunsj, så har du selvsagt laget med deg noe hjemmefra og "stiller forberedt".

Selv bruker jeg 30 minutter i løpet av helgen til å steke opp MASSE kylling, i dag var intet unntak;

Ukens rasjon av proteinrik kost :)

På den måten har jeg spart meg for å gjøre dette utover uken!

Jeg lager en boks med salat hver kveld til neste dag, putter kylling i og vips, 2 sunne måltider til arbeidsdagen neste dag! Tips til deg som ikke vil spise det samme til lunsj og mellommåltid; ta med en boks cottage cheese med mandler, en skyr og et eple eller noe annet lett.

Frokosten min er også ENKEL..:)
Havregrøt (glutenfri) med kanel og proteinpulver, tar ca 3 minutter å lage og er en GOD start på dagen.


(ser grisete ut, kanskje... men smaker GODT! Jeg bruker et proteingpulver med sjokoladesmak, derav den brune fargen :))

Alternativer til sunne frokost og andre måltider finner du oversikt på på nettsiden vår!

Så hva kan du gjøre med disse tipsene?
Kanskje bruke de?
Kanskje legge en plan for neste uke NÅ.
Kanskje hoppe over hele greia og fortsette som før?

Det er DITT valg.
Det er DU som bestemmer hvordan dine hverdager og uker skal være.
Det er helt opp til DEG hvilken følelse du har etter endt uke, en følelse som er helt og holdent styrt av hvordan DIN "perfekte uke" bør være.

Det er faktisk så enkelt.
Du har et hav av råd og tips du kan følge, dette er jo bare en av en million som finnes et par tastetrykk unna.
Det er ikke tips, råd eller verktøy det står på...
Det er viljen...det er DIN vilje, innsats og engasjement det står på.

Når du har et sterkt nok HVORFOR finner du alltid et HVORDAN:)


Mitt lille helge utspill til deg!

Jeg heier på deg hele veien til ditt mål...!

Kine






 

8 kommentarer

Liz Renate

18.02.2012 kl.21:05

Motiverende blogg!!

kvinnetrening

18.02.2012 kl.21:06

Hei Liz Renate:) Tusen takk! Ha en super kveld og sporty uke :) klem Kine

littlebig

18.02.2012 kl.21:29

hææærlig<3

På vei

18.02.2012 kl.22:04

Herlig innlegg!

Silje Grytbakk

18.02.2012 kl.23:27

Kjempe flott innlegg! Det passet meg MIDT I BLINKEN akkurat nå!

Er inne i en veldig hektisk tid!=) Tipsene var til god hjelp!

Ingrid

18.02.2012 kl.23:43

Fantastisk innlegg! Skriver under på dette :D Sjokogrøt er forresten det beste i verden <3

Lise

19.02.2012 kl.17:39

Herlig innlegg!! Elsker motivasjonsinnleggene dine, Kine!! :)

Christina

21.02.2012 kl.21:31

Hej

Herlig blogg ;) hvordan kan det være du vælger glutenfri grøt? Har du andre fine opskrifter/ tips til glutenfri

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits