Slik en Kvinnedag bør feires :)

Det må være lov å få fokusere litt på seg selv på en dag som denne; den store, internasjonale kvinnedagen. Mange mener at denne feiringen er unødvendig i dagens samfunn, og det er vel strengt tatt ikke så påtatt nødvendig i dagens Norge, slik det en gang var. Men fortsatt er det mange skritt å ta til full likestilling, både mht like konkurransevilkår i jobbsituasjon, likt arbeide for lik lønn, verdisyn på kvinner osv. Jeg må innrømme at jeg føler lite på denne urettferdigheten selv, men vet det er mange som har det annerledes. Jeg synes det er flott at vi enda kan ha vår egen dag, der slike ting settes i fokus. Og der man med litt bedre samvittighet kan sette av MER tid til seg selv, feks til TRENING og litt bortskjemming med skjønnhetspleie, litt flaut "kamuflert" bak argumentet "det er jo kvinne(frigjørings-)dagen!". Men kanskje ikke så flaut likevel, for akkurat dette har vært tema nylig i blant annet DN-aktiv:

Trykk på bildet for å komme til aktuell artikkel!

For fortsatt forventes det at kvinnen skal bære hovedansvaret i hjemmet, samtidig som den moderne kvinnen også ønsker en viss arbeidskarriere. Da blir det vanskelig å samtidig gi seg tid til helsefokus med bla regelmessig trening, slik det har vært nevnt i dagbladet.

 

KONKURRANSE!

I dag har jeg startet dagen på beste vis, med neglepleie og deretter en tøff treningsøkt. Nå sitter jeg godt i stolen her på kontoret og vet at resten av dagen blir super :)

Hos Sara's nailfashion holder jeg neglene supersøte ;)

 

For å glede deg som leser av bloggen, prøver jeg lokke med en liten konkurranse. Jeg fant nemlig en deilig, lilla Mitchi Fleece jakke (str xs) blant give-away sakene våre, og det kan vel passe bra etter siste døgnets snøfall ;)

 

Fortell oss følgende:

 

Hva er din største kostholds utfordring?

Kan det være å drikke nok vann? Eller å innta tilstrekkelig med kcal? Eller hva med å unngå sjokolade og småspising i hverdagen? Eller er det å spise tilstrekkelig jern, for å holde jernlagré ved like? Eller er det å unngå raske løsninger fra gatekjøkken? Eller kjøper du all verdens kosttilskudd, uten helt å vite om du trenger de? Eller er det noe helt annet enn hva som er forslagsvis nevnt her kanskje?


Herlig start på dagen med litt løfting av vekter :)

 

Gratulerer med dagen jenter!

6 kommentarer

Ingrid

08.03.2012 kl.13:31

Nok kalsium uten for mye mettet fett i tillegg! Jobber paa en baat utenfor Afrika, og da er det vanskelig aa faa i seg nok melk, da melken vi faar er langholdbarhets melk fra nord-afrika. Magreste vi faar er 1.5% som er i meste laget av hva jeg ville drukket hjemme. Drikker den ikke rett fra glasset da den smaker, ja, helt merkelig, men lager enten kakao, har den i te, eller lager havregrot med den. Litt yougurt og ost har vi ogsaa, men helfete typer og med mye sukker. Saa hver gang jeg er hjemme kaster jeg meg over melkedisken; ekstra lett melk, skyr, yoghurt naturell, mager ost, you name it! Vi er virkelig priveligerte i Norge med det utvalget vi har!:) Vi har heldigvis tilgang paa mye fet fisk ombord, saa det hjelper da litt..

På vei

08.03.2012 kl.13:50

Største vanskelighet er nok å drikke nok vann, de dagene jeg ikke trener har jeg klart å få ned 1/2 liter :)

Ellers jobber jeg i en café, der det frister å småspise..all den maten som bare kastes om jeg ikke spiser det...uff (:

Gratulerer med kvinnedagen! Her skal det feires :D

Benedictes trening

08.03.2012 kl.18:32

Kunne virkelig tenkt meg en slik jakke ja!!

Jeg tror min største utfordring er å få i meg nok mat og nok kalorier. Jeg vil bygge muskler og prøver å gå litt opp i vekt, noe som er lettere sagt enn gjort!!

Ingrid E Gjersvold

08.03.2012 kl.21:30

Jeg har lært meg å ikke spise godteri midt i uka, men jeg er egentlig sykt glad i godteri. Derfor spiser jeg mer sjokolade og popkorn enn strengt tatt nødvendig i helgene... Og kjeks har jeg ikke gir noen regler på, så lenge det ikke er hver dag. Men det er fortsatt mer en jeg "trenger".

Marte

08.03.2012 kl.21:45

Min største utfordring er nok å få i meg nok vann i løpet av dagen på jobb og før trening.. Er kokk så små spising blir det jo litt av. Når lunsjen kommer så er jeg litt "mettet" av lukt og smaking av alt jeg har laget.

Silja

09.03.2012 kl.09:28

Min utfordring er definitivt sjokoladespising! Jeg har fra 1. mars skrevet ned alt av sjokolade (+smågodt) jeg har spist og skal gjøre oppsummering i slutten av måneden; oppsummeringen skal brukes som min egen lille gapestokk.... Meningen med å skrive ned alt er bevisstgjøring. Jeg tror at bevistgjøring rundt hvor mye sjokolade jeg faktisk inntar skal åpne øynene mine en gang for alle å få meg til å ta meg selv i nakken!!! ;-)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits