Sjokoladebitene som betyr noe..

Hei jenter; for en fantastisk dag!! Vi har fått oss noen solfylte og deilige timer ute, og håper virkelig på at vi får den samme gleden i morgen også:

To blide jenter på tur!


Takk for innspill i konkurranse-invitasjonen jeg kom med tidligere denne uken. Jeg ser det er flere som nevner at småspising er en utfordring. Det er for meg kun en bekreftelse, nok en gang, på en gjenganger blant folk flest. OG - det kan også ha en nær sammenheng med vår dårlige evne til å drikke nok (vann) også!!!

 

4 TIPS MOT SMÅSPISINGEN:

1) Drikk vann når du føler sug etter noe! Vi er faktisk litt dårlig på å føle forskjell på sug, sult og tørste. Og mange av oss drikker virkelig for dårlig med vann hver dag. Kaffe får dominere hos flere, og småspising brukes framfor væskeinntak når det reelle tørstesuget (!) er der.

2) Spis regelmessig gjennom dagen - unngå lange perioder mellom måltidene! Gjør det til en regel, og tilrettelegg for, å spise hver 3.-4.time. Med lengre mellomrom mellom måltidene er sjansen stor for at suget og behovet for småspising oppstår. Gjerne MENS man står og lager til neste måltid, fordi man ikke har tid/tålmodighet til å vente til det er ferdig.

3) Sørg for at ALLE måltidene, også mellommåltidene, består av en god proteinkilde (evnt en sunn fettkilde!). Et eple er altså ikke nok som et mellommåltid. Proteiner (eller fett!) stabiliserer blodsukkeret mer, og gir oss en mer langvarig tilfredshet/metthet. En yoghurt, ett egg, ett glass melk, en måltidserstatter, en liten neve nøtter - dette er eksempler på protein/fettkilder du kan legge til frukten/grønnsakene du har i mellommåltider!

4) UNNGÅ å ha kjeks, sjokolade og snacks i skapet hjemme. Det som ikke er tilgjengelig, eller som ligger og "gnager" i underbevisstheten ("det ligger der i skapet!"), kan ikke gjøre skade ;) Ut med "lageret", og kjøp bare akkurat dét du skal ha, den ene dagen (eller to..) som du har avsatt til ekstra kos!

 

I trekningen av konkurransen vår, kan følgende maile oss (post@kvinnetrening.no) og gi oss postadresse, for siden å glede seg til å motta deilig, lilla fleece jakke fra Mitchi:

Silja

:) gratulerer :)

 

PST! På mandag, TV2 God morgen Norge kl 08.10, får du se en presentasjon av MITCHI's kolleksjon, når de presenterer nye trender for treningstøy! Følg med!!

 

4 kommentarer

Silja

11.03.2012 kl.09:06

Wow, tenk at jeg vant! Juhu, moro ;-) Fra nå av blir det vann for alle penga og vareopptelling i slutten av mars!

På vei

11.03.2012 kl.09:36

Takk for tips :)

Lene

11.03.2012 kl.12:43

Lurer på en ting. Bruker dere proteinpulver, dere som trener såpass mye? Tenker på å kjøpe meg proteinpulver. Trener sånn 5 dager i uka og lurer på om det egentlig er nødvendig eller om jeg bare burde spise proteiner gjennom kosten?

kvinnetrening

13.03.2012 kl.13:32

Lene: Heisan, vi bruker vel begge proteinpulver sporadisk. Men det er absolutt ikke noe arguement at du MÅ ha det når du trener, hverken om du er stor/muskuløs, trener mye eller hardt. Det fungerer like bra med proteiner i mat (kjøtt, fisk, egg og meieriprodukter). Proteinpulver brukes kun som et alternativ til mat, når matlysten er lav, eller man har det feks travelt :)

mvh therese

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits