Ny start?

Nå skal strenge-Kine få slippe til her.
Den Kine som sier det hun mener.

For nok er nok, eller hva?

Nok unnskyldninger, nok bortforklaringer, nok jegtrornestenpådetselv...!

For hva er greia, liksom?
Kan du ikke bare bestemme deg HER OG NÅ for hva du ønsker?




Er det en uke med tre treningsøkter så bestem deg NÅ og gå for det, ingen avvik, ingen mulighet til å vike, ingen unnskyldninger for ikke å gjennomføre de tre øktene...
Er det en uke uten sjokolade så bestemmer du deg NÅ for at uken SKAL være uten sjokolade, ingen tilfeldige stopp på bensinstasjonen på vei hjem fra jobb, ingen sjokolade liggende i skapet hjemme..

For hva er konsekvensen for å IKKE klare det du bestemmer deg for?

Sånn bortsett fra;
dårlig følelse generelt
liten om ingen mestringsfølelse
dårlig selvbilde (av å svikte seg selv og sine mål)
å bli skuffet over seg selv
føle seg mislykket
miste motivasjonen
få dårligere tro på at du noengang gjennomfører

Det er jo nettopp å bli værende akkurat der du er nå, på den samme flekken som alltid, der hvor du tydeligvis ikke vil være siden du setter deg mål...

Arrester meg om jeg tar feil, beklager om jeg tråkker noen på tærne, men i morgen er en ny dag og det er NÅ du legger standarden for resten av livet ditt. 

Ett skritt om gangen...

Begynn med å finn ut hva du vil, uten et klart mål kommer selvsagt ingen muilghet til å gjennomføre... Hva skal man med GPS om man ikke plotter inn en destinasjon?

Når du har din destinasjon klar så må du selvsagt plotte den inn på din GPS, dvs GJØRE DEN SYNLIG. Skriv det ned på et ark du har i lommeboken, sett daglig alarm på mobilen din med målet ditt, klistre en gul lapp på speiliet i gangen, sett det på facebook, gjør det SYNLIG!

Gjør det også noen klare tanker om hva det betyr for deg å ikke klare dette... å ikke komme til din destinasjon, å bomme på veien... Skriv dette ned også, du -slik at du i de stundene du har lyst til å hoppe over trening eller spise den sjokoladen henter motivasjonen til å gjennomføre som planlagt.

Jeg kan ikke gi deg fasiten på dette, jeg ønsker bare at du skal ha det så bra som OVERHODET mulig, og for at du skal ha nettopp det må du selv sørge for å legge de rette forutsetningene for at du lykkes.

Så for at du også skal hjelpe deg selv med å ha det så bra som mulig bestemmer du deg NÅ for hva som skal til, om du synes det er verdt det, om hvordan du skal gjøre ting for å ha det bra og lage en plan for hvordan du enklest kommer til målet ditt.
"Plan the work and work the plan!

Strenge-Kine er ikke sååå streng -hun vil bare at du skal ha det bra.
Hun vi bare hjelpe deg på veien til DITT mål, til en suuuuuper god selvfølelse og ikke minst til mestring, nettopp fordi DU KLARER DET DU BESTEMMER DEG FOR Å KLARE!




Heier på deg hele veien til mål!

 Kine

Én kommentar

chipseh

20.03.2012 kl.02:37

Syntes ikke du var så streng i det hele tatt ;)

Denne uken har jeg satt meg mål om at jeg kun skal drikke en flaske med 0,5 liter brus når jeg skal på kino til torsdag. Ellers pleier jeg å ha som mål at jeg ikke skal drikke brus (noe jeg har klart å holde etter hvert) eller har jeg som mål at jeg ikke skal spise noe chips i det hele tatt. Og det burde si seg selv hvor vanskelig det er for meg når jeg har fått kallenavnet chipseh :P

Ellers har jeg sluttet å tenke at jeg aldri kommer til å nå målene mine fordi for et år siden så var jeg svak, jeg var kraftig (ikke overvektig, men større en jeg var fornøyd med) og colaholiker :P Nå trener jeg 2-4 ganger i uken, har tatt av meg mye fett, men lagt på meg muskler, og sluttet å drikke brus med mindre jeg er ute og skal kose meg litt ekstra ^^

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits