Hva så med påsken?

Jeg snakket om å være 100% tilstede, tenker jeg fortsetter på den tråden siden vi nå går inn i påsken.

Påsken er en tid for flere ting, en av de er fri :) 
En annen ting er ...PÅSKEEGG fylt med de herligste saker...!

...slikt, for eksempel? :)

Så da er spørsmålet heller dette;

Hva ønsker DU at påsken skal være?

For du kan selv velge om du vil la påsken vare fra i dag og en uke fremover, fylt med godterier, mindre aktivitet og skulle jeg tippe...dårlig samvittighet når uken er over?

ELLER...du kan bestemme deg NÅ for at den dårlige samvittigheten, DEN kan du bruke energi på en annen gang!

Så...hva gjør man, da?

Ganske enkelt, egentlig:)

Bestemmer deg NÅ, altså her og nå, for hva du synes er "OK" med tanke på trening og kosthold i en slik høytid.
Hopp og d.... i hva andre mener, finn ut hva DU mener er akseptabelt og som IKKE gir deg dårlig samvittighet (som er totalt misbruk av energi...:))

Det kan for eksempel være;

I påsken skal jeg trene to av syv dager.
I påsken skal jeg spise godteri tre av syv dager
De dagene jeg spiser godteri så sørger jeg for at resten av dagen er "vanlig" kostholdsveien.
(her må jeg skyte inn noe; ofte når man føler at man "sprekker" så gir man litt mer #$#%#%" i maten siden man jo likvel har sprukket... noen som kjenner seg igjen? :) så et tips her er å ha "vanlige" dager, dvs ok frokost lunsj og middag, for SÅ å kose seg med godteri) 

Dette var et eksempel på hvordan det kan være.
Finn DIN egen "OK-LISTE" og gå for det.

På denne måten sørger du for at du ikke "bryter" noen grenser, at du ikke spiser godteri med en sur bismak fordi du "ikke har lov" eller har "sprukket"...

Søren heller -DET ER PÅSKE!
Nyt påskeegget ditt, nyt hver eneste bit :)

Du er så flink alle andre dager PLUSS at du jo har bestemt deg for hva som er "lov", så DA må du vel kunne nyte det, eller hva?

Jeg heier på å nyte ;)


GOOOOOOOD PÅSKE TIL DEG OG DINE :)

Kine

5 kommentarer

Silja

03.04.2012 kl.08:38

Flott innlegg! Det er viktig å være klar over at man selv velger, og, like viktig er det at man må finne sin egen måte å gjøre ting på, finne det som blir riktig for en selv, sin egen fasit! Jeg tror mange sammeligner seg mye med andre og da er sjansen for "å gjøre feil", "sprekke" etc stor og fallhøyden enda større.

Selv har jeg aldri dårlig samvittighet men det betyr ikke at jeg er 110% fornøyd med min fasit, det betyr bare at jeg velger å ikke tynge meg selv ned med for mye selvkritikk (for det er slik jeg oppfatter "dårlig samvittighet", som selvkritikk). Jeg jobber med fasiten kontinuerlig, og jeg tar små skritt på veien når jeg bestemmer meg for å gjøre endringer, og, jeg tillater meg selv å gjøre feil underveis uten alt for mye selvkritikk!

Påske betyr flere fridager og flere fridager betyr mange ekstra timer til trening, restitusjon og kos ;-) God påske!

Marte

03.04.2012 kl.08:50

Påske for meg er egentlig fri.. på fjellet. MEN Noen må jo passe på at andre får seg mat når de har ferie.. ;o) Så det blir OsloPåske på meg i år. God mat og litt roligere på jobb er jo greit! Bypåske betyr at det blir trening..litt utskeielse i matveien,spising av påskeegg og vin i (forhåpentligvis)i solen med andre venner som også jobber eller hsr Oslopåske..alt med god samvittighet!

God påske :o)

Oda

03.04.2012 kl.19:13

Bra innlegg! Jeg er av de som koser meg skikkelig i påsken, MEN beveger meg mer enn til vanlig. Er ute hele dagen, jogger og går turer :) Det er påske det!

Og Kine, du er nydelig!! (Det er selvfølgelig du også, Therese ;) :)

God påske ! :-)

Alanna

03.04.2012 kl.20:48

Veldig bra innlegg med mange viktige poeng! Det gjelder å finne en livsstil man kan kose seg med, ikke bare leve med. Hiv innpå med næringsrik mat først, kose seg med den næringsfattige etterpå. ;-) Kaste seg over den effektive, nødvendige treningen først - kose seg med bevegelse i fri natur etterpå. :-D

kvinnetrening

09.04.2012 kl.18:21

Hei Oda: Så koselig sagt, tusen takk!! Blir jo rørt av sånt, jeg... :) klem Kine

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits