Trening hjemme -noe for deg?

Jeg regner med at du som mange andre nå har begynt å tenke på at det nærmer seg sommer, det begynner å bli varmere i luften og vi skal snart gå i mindre og tynnere klær. Snart til og med på stranden i bikini?
Dette gjør ofte noe med noen av oss?

Hvorfor, tenker vi?

Tall viser at ca 80% av alle som er på diett (og igjen ?halvparten av oss sier at vi er på diett?) gjør dette nettopp fordi de ønsker å se bedre ut naken.
Hvilket sjokk!

Eller kanskje ikke?

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg trener og spise sunt fordi jeg også ønsker å være fornøyd med kroppen min, ikke ene og alene fordi jeg ønsker en sunn kropp, god helse og et lenger og bedre liv.

De gangene buksene i skapet ikke passer meg, for det skjer til tider, så blir jeg lettere frustrert ?nettopp fordi det ikke er der jeg ønsker å være.

 

Så i tråd med at sommeren nærmer seg og fokuset ditt kanskje er litt større på kropp og helse, derav igjen på trening og kosthold, så tar jeg for meg et par innlegg nå som dreier seg rundt dette.

 

I dag tenker jeg på trening.

Er du en av de 12% av den norske befolkning som trener på et treningssenter?

Eller er det skog og mark som gjelder?

Eller er det kanskje sånn at du trener hjemme?

 

Det er mange muligheter ?det viktigste jeg ønsker å formidle er at du faktisk gjør NOE, uavhengig av hvor det nå enn er J

 

Dersom du ikke har mulighet til å trene på et treningssenter finnes det muligheter hjemme i din egen stue, både med og uten utstyr du enkelt kan kjøpe til hjemmebruk.

 

Jeg tror det aller viktigste er først og fremst å finne ut av hvor mye tid du ønsker å sette av til trening, hvilke hjelpemidler du har, hvilket nivå du ligger på, både fysisk og kunnskapsmessig, og hva du evt trenger for å sette i gang J

 

Det finnes MANGE muligheter for deg ?grip de du ønsker og har behov for!

 

Det finnes flere muligheter hjemme til både styrketrening og til kondisjonstrening.

Det du faktisk trenger å gjøre av styrketrening kan på en enkel måte utføres hjemme. Det som kanskje ikke alltid er like lett er å sette det i system i form av et treningsprogram, en plan for hvordan du skal gjennomføre.

 

Et eksempel på dette er følgende;




 

På kvinnetrening.no har vi en bildebank med treningsøvelser, ca 200 bilder ligger klare til å brukes, dersom du har behov for hjelp. Vi setter også opp treningsprogram for hjemmebruk.

 

På kondisjonsfronten kan du for eksempel kjøpe treningsøkter du kan følge på DVD, det finnes et HAV av alternativer, alt fra hopp og sprett til yoga ?du kan enkelt bli andpusten og svett hjemme på stuegulvet ditt J

Har du mulighet til å løpe deg en tur utendørs er det også en god økt!

 

Det viktigste jeg vil at du skal ta med deg fra dette er;

1.Finn ut hva målet ditt er, hvorfor ønsker du å trene? Hva betyr det for deg å nå målet? Hvor viktig er det?

2. Hvor mye tid skal du bruke på trening? Finn helst faste tidspunkt, dag + klokkeslett.

3. Hva har du til rådighet? Medlemskap på et treningssenter? Ergometersykkel hjemme? Kanskje du har manualer og lignende?

4. Trenger du noe mer for å komme i gang?

5. En plan, altså et treningsopplegg/program, slik at det blir en form for system bak dette.

6. Er det noe av dette du trenger hjelp til? Hvem skal i så fall hjelpe deg?

7. Målet ditt ?når skal det være nådd?

 

Igjen ?dette er noe av grunnen til at jeg startet med kvinnetrening.no, for å kunne hjelpe alle som ønsker hjelp, mer kunnskap, råd og veiledning til nettopp dette!

Det verste jeg vet er å ikke klare noe jeg ønsker? da blir det kaos for meg! Så da jeg snudde om livet mitt fra relativt usunt til sunt så brukte jeg MYE tid på å sette meg inn i hva jeg skulle gjøre og hvorfor, i tillegg til å søke hjelp til de delene jeg ikke forstod eller trengte hjelp til.

Nå er det sånn at kvinnetrening.no kan hjelpe DEG dersom det er noe av dette over du ønsker å komme i gang med eller bli bedre på.

Det viktigste er som nevnt over;

At du gjør NOE ?og ikke venter på at sunn helse skal komme dalende ned i fanget ditt?

 

Og en ting til:

Ikke fortvil over at sommeren nærmer seg ?du er verdifull uansett hvordan du ser ut eller i hvilken fasong du er ?pakket inn? i J

Tenk heller på fordelen du nå har ved at fokuset er skjerpet ?bruk det til noe positivt!

SETT I GANG MED TRENINGEN J



 

Det handler først og fremst om å bestemme seg ?og dersom du nå er som mange av oss andre er NÅ et godt tidspunkt for det J

 

Heier på deg!

 

Kine

5 kommentarer

kristinøstevik

05.05.2012 kl.19:09

Takker for at dere fortsetter å motivere og inspirere!

Lisbeth

06.05.2012 kl.19:30

Kjempe flott blogg =)

Kom først innom den i dag, men ser ut til at jeg kommer til og bli en fast leser =)

Mange bra innlegg!!

Lene

06.05.2012 kl.23:16

Lurer på en ting. Hvis man skal ut på byen eller feste, hvilken alkoholholdig drikke anbefaler dere for å ikke få i seg alt for mye kalorier og hva burde man vertfall holde seg unna? :)

Alanna

07.05.2012 kl.20:43

Trener stort sett "hjemmetrening" selv om det ofte skjer på jobb (jobber på senter) i en tom sal foran et videokamera. Jeg legger nemlig øktene ut på nett. Fordelen med å ikke være bundet til en senter når man trener er at man kan ta med seg treningen overalt. Men selvsagt er det knall å være tilknyttet et senter i tillegg til det man trener hjemme - da har man enda større muligheter!

kvinnetrening

08.05.2012 kl.12:27

Lene: Hehe, kan man anbefale alkohol?? Vel, først og fremst måtehold, fordi alkoholen ødelegger mye i henhold til opparbeidet form og ikke minst påfølgende treningsøkter (spesielt mht dehydrering, men også mht energilagre). Men av de drikker som har minst kcal i seg, må det bli de som har lav alkoholprosent og ikke noe sukker (-naturlig eller som blandevann). Holder derfor en knapp på vin :)
Fest med måte!

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits