Tyvstartet ny uke -sikret en GOD uke!

Jepp -det er nemlig nettopp det jeg har gjort!
Kommet meg ut i det fine været, ut i lysløypa, hørt fugler synge, kjent frisk luft i kinnene, fått klarnet hodet og svettet litt.
Hva bedre enn å tyvstarte den nye uken med en slik søndag? 



La meg heller stille følgende spørsmål;

Har du noen gang startet ny uke med å hoppe over den planlagte treningsøkten du skulle hatt på mandag?
Tipper det da ble relativt enkelt å skippe tirsdagsøkten også, samtidig som det var lett å skeie ut litt etter middagen med restene av lørsdagsgodterienen, ...du har jo tross alt bommet skikkelig, siden du har hoppet over treningsøktene dine også.. så da kan du jo likesågodt la alt være og bare kose deg litt...

Noen som kjenner seg igjen?

Me too :)

Starter du uken din med en god plan for uken din, som betyr at du har planlagt treningsøktene dine hele uken. Du har laget klar lunsj mat for mandag og tirsdag, handlelisten for uken er skrevet og klar for handling etter treningen på mandag. Med andre ord;  planlagt etter forholdene og lagt til rette for suksess... :) Så siden du har planlagt så bra er det jo selvsagt at mandagen starter med både en god treningsøkt OG et godt kosthold gjennom hele dagen... NICE!

Hvilken av disse to mandagene tror du er mest troende til å ende med suksess, altså gjennomføring?

Jepp -den sistnevnte, heeeelt riktig!

Så ved et par enkle grep kan DU sørge for at uken din blir slik du ønsker... 

1. Sørg for å planlegge uken din BÅDE med tanke på trening OG kosthold. Hvor mange økter skal du ha? Hvilke dager passer det best å trene på? Hvilke klokkelsett? Hva slags trening skal du gjøre når?
Hvordan ser kostholdet ut denne uken? Hva må du ha i kjøleskapet for at du skal spise det du ønsker å spise? Hva må du lage opp i forkant slik at du har lunsj mat klar hver dag? (du kan også spare en del kroner dersom du planlegger måltidene dine og handler inn KUN basert på hva du skal bruke og ikke hva du synes er "greit" å ha i kjøleskapet...)

2. Sørg for at mandagen starter etter planen og BRA! Dette er ikke dagen du skipper treningsøkten eller tar en sjokolade på vei hjem fra jobb... Sett standarden for uken... BRA!

Dersom du leser bloggen for første gang eller dette var et nytt tips for deg... IKKE la dette virke stort eller vanskelig. Dette er ikke kjernefysikk. Det handler kun om å følge tipsene ovenfor. 
Og øvelse gjør mester... dersom du ikke prøver får du det jo heller ikke til! 


"THIS IS NOT HOKUS POCUS, ITs JUST FOCUS! "
 

Heier på deg hele uken gjennom :)

Kine

2 kommentarer

Doberdama

27.05.2012 kl.23:20

Inspirerende :)

kjottmeis

27.05.2012 kl.23:53

Bra tips! :) Men så var det å putte planer ut til handling, hehe

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits