Er det så enkelt, er det enten eller?

Hmmm, er det det?
Er alt så enkelt som enten/eller, av/på...?

Er du enten trent eller ikke?
Er du enten sunn eller ikke?


Jeg tror ikke det!
Jeg tror at vi må finne vår egen balanse, vår egen vei, vår egen "harmoni".
I hvertfall når det kommer til livsstil!

Ok, dette innlegget er inspirert av en del mail og kommentarer på bloggen, og på kvinnetrening.
Det er mange som henvender seg og som føler at veien er SÅ lang å gå for å komme i form, for å leve sunt..
VEIEN ER IKKE SÅ LANG!
Jeg lover deg!
Det er ikke enten/eller, av/på, sunn/ikke sunn, trent/ikke trent!
Det er helt klart mange som er i hver ende av skalaen :) MEN, det er ikke dermed sagt at dersom du ikke er super trent, må du bli toppidrettsutøver for å komme i bedre form.

Du må først og fremst finne ut hva som er målet ditt.
Hva ønsker du å oppnå? Hva er viktig for deg? Hva er det som gjør at du ønsker å gjøre endringer i livet ditt? 
Er det 

  • bedre helse?
  • "bedre form"?
  • Skal du opp eller ned i vekt?
  • skal du delta i en konkurranse/et løp?
  • er det rehabilitering?

Det finnes MANGE andre grunner, dette er bare typiske grunner jeg hører i hverdagen.
Hva er DITT mål?

Når du har målet ditt klart, så er det neste skrittet å legge en liten plan.
En plan, DIN plan, som beskriver hva du skal gjøre for å nå målet ditt. 
Er målet ditt å gå ned x-antall kg i vekt, hva skal til for nå det målet?
Hva må du gjøre? Svaret på det er mest sannsynelig trening og kosthold... :)
SÅ; hvor mye og hvor ofte? (trening) 
Sett en timeplan, bestem deg for hvilke dager, på hvilke tidspunkt, og hva slags trening skal du gjøre i løpet av 1 uke.
Jo mer spesifikk timeplanen din er, jo lettere er det for deg å følge den.
Kosthold da? Hva må du gjøre av endringer for å nå målet ditt?
Lag også en plan for dette. Lag en avtale med deg selv! 
Dersom du skal kutte en del fra kostholdet ditt, som feks godteri, brus osv... Sett en plan for dette. Bestem deg for hvilken dag i uken du kunne kose deg med disse matvarene, og bestem deg for at de resterende dagene i uken er frie for disse.
Dersom du spiser for få måltider i løpet av en dag, og ønsker å øke disse, igjen-en plan er en god hjelp!
Jo mer konkret du klarer å være, -jo lettere for deg selv :)
DET ENKLE ER OFTE DET BESTE :)




Sånn....det var dagens lille og enkle oppfordring :)

Synes dette vanskelig? Er det fremdeles "tungt" å ta fatt på oppgaven?
Medlemmer på kvinnetrening.no får de verktøy som skal til for å lykkes!
Blir du medlem NÅ får du 1 mnd gratis medlemskap av meg ;)
Gå inn her og bli medlem -da blir veien din til målet kanskje litt lettere? 


Ha en super fredag videre!

Klem Kine

4 kommentarer

gunn

08.06.2012 kl.20:51

Fin blogg håper du kan kommentere å lese bloggen min!

Juliamyklebust

08.06.2012 kl.20:57

Fin blogg :)

Blir glad for kommentar tilbake !

♥ charl0tte94

08.06.2012 kl.21:03

Utrolig fin blogg du har! :D

Blir glad for en kommentar tilbake på min blogg! :)

glade.no

08.06.2012 kl.21:43

niks er ikke så enkelt, er enig med deg. Alt er en mellomting, man må ikke være fanatisk men det betyr ikke at man ikke er sunn, akkurat som man ikke må være treningsnarkoman, men det betyr ikke at man ikke er trent :)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

33, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits