Ja takk, begge deler!

Som Ole Brumm så godt sier... "Ja takk, begge deler.." 

...så er det svaret på hva vi snakket om i går -..nesten!

For i går spurte jeg om følgende;

Kan man trene seg ned i vekt og spise det samme som før?

Kan man spise seg ned i vekt og ikke trene mer enn før?

Svaret er JA!. Begge måtene fungerer, men på to ulike måter.

Å gjøre alt med maten innebærer at man må spise mindre enn man forbruker. Enkelt sagt, du må spise færre kalorier enn du forbruker ved å utføre dine daglige gjøremål.

Å gjøre alt med treningen medfører at du må være så aktiv at du forbruker mer enn du spiser. Enkelt sagt, forbruket, inkludert treningen, må være høyere enn inntaket.

Den beste måten er selvsagt å benytte seg av en kombinasjon av disse to; redusere og styre maten og bruke mer eller mindre basert på hva og hvor mye du spiser. På en måten har man flest "verktøy" til å nå sine målsetninger. Men, til de av dere som ikke klarer å trene mye, eller som ikke klarer å justere på maten, kan den som ikke klarer/orker å være aktiv spise  mindre og den som ikke orker å justere på maten være mer aktiv. Begge måter fungerer så det er håp for alle!

Så er det hvordan da...

Hvordan kan man trene mer?

Er du usikker på hvordan du kan trene med eller har bedre utbytte av innsatsen du legger inn i treningen? ELLER hvordan du kan være mer aktiv i hverdagen din, nettopp for å øke ditt totalt forbruk i løpet av en dag?

Hvordan kan man spise mindre eller bedre? Er det forvirrende å vite hva og hvor mye, når og hva slags du skal spise? Du er ikke alene... :)

Det er nettopp derfor vi i kvinnetrening.no ER HER!

For å hjelpe til i all forvirring...
For å bidra til at DIN hverdag blir sunnere, enklere og BEDRE!

Vi er her for DEG om du ønsker :)

kvinnetrening.no får du ditt eget treningsprogram, ditt eget kostholdsprogram OG oppfølging dersom du ønsker.
På den måten får du de verktyene du trenger for å klare dette selv -ikke bare nå, men som en livsstil.

Jeg gleder meg til å hjelpe DEG til en lettere hverdag :) 

HER kan du bli medlem og få ditt kostholdsprogram og treningsprogram -og mye mer!




Og så da -over til vinneren av konkurransen i går;

Flott svar alle sammen!

Så godt å se at alle er på rett spor -FLINKINGER!

Men en vinner må kåres... og det ble MIA!
med følgende svar;
"Jeg tror nok vektredusjon kan oppnås med sunnere mat og mindre kalorier uten mer trening, men dette er vel hvis man spiser veldig usunt fra før av, da en liten endring i livsstil vil ha mye å si. Dersom man trener mer, forbrenner man jo mer - men jeg tror nok det er vanskeligere å gå ned i vekt på denne måten dersom man allerede ligger på kalorioverskudd og ikke gjør noe med kostholdet.

Det beste er nok en blanding - sunnere og mer naturlig mat og mer hverdagsaktivitet! "

Gratulere så mye, Mia -en Mitchi løpejakke er på vei i posten til deg (send oss en mail på post@kvinnetrening.no med din adresse:))




Det blir flere slike konkurranser fremover, med fokus på sunn livsstil - FØLG MED!

Ha en super søndagskveld :)

-og du? Du har vel planlgat uken din? Når og hva du skal trene -og hva du skal spise?
Med en god plan går ALT mye bedre :)

Aktiv klem til deg fra meg ;) 

6 kommentarer

Silja

24.06.2012 kl.21:57

Hipp hurra for Mia ;-) Hun svarte veldig godt etter min mening!

Joachim

24.06.2012 kl.22:06

Så flott og innholdsrik blogg du har :-). Mange gode innlegg du skriver :-). Du er en en flink blogger ;-). Fortsett med den gode jobben du har gjort frem til nå.

Ta en titt, og legge igjen en kommentar! ;-)?

Natalie

24.06.2012 kl.23:24

Har allerede kommet inn i gode rutiner, men i det siste har kostholdet vært litt slapt. Tidligere i dag så jeg igjennom motivasjonsfilmer helt tilbake i 2010! Enda hvor mange kostholds-og fitnessblogger jeg leser, så ga disse filmene meg en ny motivasjons boost! :-) Tok meg til og med i å smile flere ganger. Dere er så sprudlende og motiverende damer! Hvem vil da ikke trene og være sunne nå? ;-)

Mia

25.06.2012 kl.15:25

Tusen takk for det! Har sendt adressen min nå=)

kvinnetrening

26.06.2012 kl.08:01

Hei Mia:) Da er snart jakken hos deg:) klem Kine

kvinnetrening

26.06.2012 kl.08:03

Hei Natalie:) Såååå hyggelig at du sier det:) Vi prøver så godt vi kan:) Det er sånne kommentarer som er motivasjon for oss, vettu -så tusen takk! Og du, kostholdet får du på spor igjen, ikke sant? HEIER PÅ DEG! Klem Kine

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

34, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits