Den største utfordringen i DIN trening!

Vi har alle noe vi burde være flinkere til når det kommer til trening. Noen burde være mer regelmessig med treningen sin, og komme inn i gode rutiner. Andre burde være flinkere til å variere, mens atter andre burde evne å presse seg bedre ? feks legge på tyngre vekter for bedre fremgang i styrkesalen!

En av mine aller største svakheter, er manglende motivasjon til å avslutte øktene med stretching. Jeg er liksom ferdig med å trene da, og vil bare hoppe i dusjen og komme videre med dagen. 30 minutter ekstra for stretching liksom???....

 

Det er knapt et år siden sist jeg skrev om dette, og gav meg en utfordring til å tøye meg ned i spagaten. Jeg var nær målet, men så skled det hele ut. Nå har jeg ny målsetning!

 
Jeg skal bli flinkere til å gjøre denne vikige, skadeforebyggende og teknikkfremmende delen av treningen. Jeg skal stretche, og starter i dette øyeblikk (nettopp ferdig med en intervalløkt). For å gjøre det hele realistisk, er min målsetning å få til dette 2 ganger i uka (jeg trener 1-2 ganger pr dag i sommerhalvåret!), og jeg prioriterer det etter løpsøkter.

 

Har du en slik svakhet? Ønsker du ta tak i dette? Ser du noen fordeler med å gi deg denne utfordringen? Gi meg ditt innspill, og din plan om hvordan du skal få til dette. Jeg premierer en av dere med en Mitchi Perfect tighst (str xs) etter helgen J

6 kommentarer

sjokofit

06.07.2012 kl.09:01

Stretching husker jeg ikke sist jeg gjorde en gang, så du har et godt poeng der.. Ellers er jeg dårlig på å variere kardioen. Blir som regel HIIT etterfulgt av moderat kardio. Det ønsker jeg å variere i større grad!

Marte

06.07.2012 kl.12:44

Jeg er rimelig dårlig på å sette av tid til streching.. blir som regel bare 5 min på beina etter løpeøkter! Men etter at jeg begynte med Yoga har det blitt lettere å holde fukus på at stretching er viktig og kan være veldig godt!

Silja

06.07.2012 kl.13:39

Jeg har tre slike "kan-bli-bedre" punkter som jeg jobber med 1) tøye etter løpeøkter 2) øke farten på slutten av langturer (evt kjøre stigningsløp umiddelbart etter langtur) 3) styrke/stabilitetsøvelser spesielt på sete/hofte-region men også nakke/skulder.

Pkt 1: jeg har siden november setter av en til to økter i uka hvor formålet er å tøye; da løper jeg først kort oppvarming (5km) for deretter å tøye. Perfekt tidsklemmeøkt. Noen ganger blir det også tid til styrke/stabilitetsøvelser.

Pkt 3 er jeg ikke veldig flink til å få til på egenhånd så derfor prioriterer jeg også 45min saltime i uka med Bosu-trening som har fokus på styrke, stabilitet og balanse; perfekt for meg ;-)

Pkt. 1, 2 & 3: det handler kun om å beregne litt bedre tid. I en hektisk hverdag planlegger jeg ofte økter uten å kalkulere med at jeg trenger tid etterpå til fartsøkning samt til å tøye. Dette må jeg bare bli flinkere til.

ania

06.07.2012 kl.20:48

Jeg er også dårlig på streching og blir stadig påminet om hvor viktig det er: færst løpekne og nå strekk i muskel. JEg MÅ trene styrke og må tøye ut!!!

Karoline

07.07.2012 kl.23:22

Jeg har en utfordring når det gjelder å presse meg til å øke farten etterhvert som jeg blir bedre trent når jeg løper intervaller. Løper stort sett på samme hastighet på mølla hver gang.

Derfor skal jeg bytte ut en av 4x4 intervallene mine med en kortintervallsøkt annenhver uke - for at beina skal bli vant til litt høyere tempo og for at det ikke skal bli så "skummelt" å øke hastigheten. Også er det jo bra med litt variasjon!

Min treningslykke

08.07.2012 kl.22:54

Jeg sliter med høyre skulder i perioder og må bli flinkere til å lytte til kroppen! Jeg vil så gjerne gjennomføre en fastlagt treningsøkt og biter tennene sammen selv om det gjør vondt, og så blir skuldre bare verre...

Min utfordring er å bli enda flinkere til å varme opp med forskjellige skulderøvelser, bytte ut vonde øvelser med andre som fungerer bra for skuldra og ikke minst å strekke ut etter treningen. Og ikke minst å lytte til kroppen, stoppe når det gjør vondt istedet for å gjennomføre samme hva!

Jeg har blitt flinkere de siste par månedene, men må bli enda flinkere hvis dette skal bli helt bra, noe som jo er målet!

Og den tightsen har jeg VELDIG lyst på;)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

34, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits