Din dag, din helg, din lykke! Tankespinn en fredag morgen!

I dag startet min morgen med en liten trimtur. Slik den gjør hver morgen. Det er min herlige start på sommermorgener...for deretter å gjøre den virkelige gode treningsøkten til kvelden. Ingen skippertak her i gården - bare jevn innsats hele vegen. Og så blir kroppen så klar og våken for en deilig frokost etterpå. Mat etter trening er superviktig: på treningen bryter du ned og gir et signal om at kroppen skal styrke seg. Dette skjer ikke før byggestenene tilføres, og går kroppen for lenge uten denne tilførselen, står du igjen med et tap av musklatur.

God stemning ved frokostbordet...og herlig duftende, nyplukkede lavendel fra hagen!



Slik skal dagene i min helg også fylles: uansett om du har ferie enda eller ikke, er sjansen meget stor for at du har fri i helgen, eller i alle fall 12 timer til fri disposisjon hver av dagene. Hva skal du bruke de til? Om du er riktig flink til å gi kroppen tid til å hente seg igjen, kan du faktisk trene to ganger om dagen. Det er derfor jeg trener om morgen og om kveld: da har jeg timer til å spise og resituere meg på fram til neste økt! I går var jeg virkelig deppa av ulike grunner. Treningsmotivasjonen var LANGT fra tilstede. Men jeg hadde liksom den planen om trening da. Så jeg bare gjorde det. Det gjorde godt! Det er ofte få unnskyldninger som virkelig gjelder for ikke å trene. Vi pakker oss litt mye inn i slike dårlige unnskyldninger. Vi har det i grunn godt de fleste av oss her i Norge!




Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

34, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits