Slik ser et bra kosthold ut!

Har du ofte lurt på om du spiser tilstrekkelig bra? Om det er noe du går glipp av mht næringsstoffer, om du burde spise mindre eller mer for å få maks utbytte av treningen din? Lurer du på om dagens kost er tilfredsstillende? Trenger du kosttilskudd? Hva med c-vitaminene du tar hver dag?

Eller er du av den typen som så gjerne skulle gå ned i vekt, men "aldri" får det til. Du føler du spiser så lite, men det skjer også svært lite med vekten? Fortvilende?

Eller kanskje helt motsatt: at du så veldig gjerne skulle lagt på deg litt, men til tross for at du spiser-og-spiser, så skjer det ingen ting med vekten? Stanger-hodet-i-veggen....

Vi gir deg hjelp og løsninger der du kun ser utfordringer! - Kvinnetrening.no

 

I dag sitter jeg og lager kostholdsprogram til en av våre nye kunder. Hun som mange andre av våre medlemmer, ønsker seg ned i vekt og å bli sunnere. Da er det godt å ha fagfolk som kan veilede, og fortelle hva som er sunt nok. Og hva som skal til for å gå ned i vekt. Lurer du på hva våre kostholdsprogram går ut på? Er det en spesiell diett, må man lære seg nye oppskrifter, må man kjøpe masse "grønne" tilskudd?

I våre kostholdsprogram lærer du hva DIN kropp trenger av matvarer og næringsstoffer. Vi tar hensyn til deg som individ, både mht høyde, vekt og alder (for å finne dine ernæringsmessige behov, inkludert kcal-inntak) og mht hva du forteller å like eller ikke like av matvarer. Du får et skriv som gir deg eksempler på måltider over to ulike dager, og du kan utfra disse sjonglere med ulike angitte matvarer og måltidsrekkefølger. Poenget er å lære seg:

  • hva trenger min kropp av totalt kcal-inntak
  • hva trenger min kropp av porsjons størrelser - feks når det gjelder kylling, antall brødskiver, mengde pasta, mengde grønnsaker og salat, antall frukt osv
  • hva bør min kropp få av type matvarer (hvilke pålegg er ok, hvilke er absolutt ikke å anbefale, hvilke middagsvarer er fornuftige og hvilke bør jeg styre unna, hvilken type frokost er smart å starte dagen med etc)
  • hvor ofte bør jeg spise, og hvorfor akkurat slik?! Hvordan kan man løse dette med akkurat min type hverdag (familie/enslig, skiftarbeider eller student osv)

 

Vi har også en liten oppskriftsbase som viser smakfulle og gode retter man kan variere med til de ulike måltider. Og kanskje best av alt; våre kostholdsprogram og oppskrifter er helt greit å kombinere med en vanlig familie eller samboer!

 

VI HAR TILBUD TIL DEG SOM LIKEVEL IKKE VIL BLI MEDLEM!

Skulle du likevel ikke ønske å bli medlem hos oss, kan vi fortsatt tilby to tjenester der du får vurdert ditt kosthold.

  • Du kan via våre produkttjenester kjøpe en kostholdsanalyse, der du får en ernæringsmessig gjennomgang av ditt nåværende kosthold. Da kan du også få svar på om du gjør det riktig i forhold til dine behov og fokus, og om du har et sunt og forsvarlig kosthold. Skulle mangler avdekkes, får du innspill på hvordan du enkelt kan endre dette. Sjekk våre produktsider!
  • Du kan også kun kjøpe et kostholdsprogram som du kan ha som en veileder og "mal" for å være sikker på at du følger et godt og sammensatt kosthold, som dekker dine humane ernæringsbehov. Sjekk våre produktsider!

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

34, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits