Oppdatering og forslag til lettere søndagsmiddag!

Jeg håper du har hatt en fin helg?
Har du brukt helgen til noe nyttig, eller har det vært total avkobling?

Jeg har vært flink -jeg har fått til en treningsøkt både i går og i dag!
I går ble det som jeg fortalte på fredag en styrkeøkt, som så ut slik;

A1: Dyyyype knebøy 
A2: Chins
A3: Gående utfall med stang
A4: Push up med føttene på kasse
A5: Markløft
A6: Push press med kettlebells

Kjenner det på baksiden i dag :) DEILIG!

I dag har det blitt en løpetur, 7 km i lysløypa hvor vi bor, en løype som byr på utfordringer da det er fire ganske så bratte bakker, pihu...!

 

Hva har du trent?
Er det forskjell på treningen din i helgen kontra ukedager?

Anyways -takk for innspill om hva du kunne tenke deg av verktøy, funksjoner og tilbud på kvinnetrening.no´s ny lansering av nettportalen!
Det er ikke for sent å komme med flere innspill -send oss gjerne en mail på post@kvinnetrening.no :)

Vi ønsker å være best mulig, til mest mulig hjelp for dere!

Så et lite tema for i dag, en typisk utfordring for dagen i dag, søndag.
Vi er på vei til familiemiddag i Svelvik as we speak, koselig og veldig typsik for søndag:)
Som med andre utfordringer man har med å leve litt sunnere kan en familiemiddag by på det samme, utfordringer.

Ikke bare med tanke på hva man bør og ikke bør spise, men også med det sosiale "presset" til å spise det som blir satt frem.
Vi har tatt opp temaet før i forbindelse med julen, men det er like aktuelt i hverdag som til "fest".

Så, hvordan løser man disse utfordringene da?

Først, la oss se på hvordan man kan velge "rett" på et middagsbesøk.

På de fleste norske matbord i dag har vi som regel en stor del poteter/pasta/ris, vi har kjøtt av noe slag (kjøtt, fugl, fisk), saus og annet tilbehør og forhåpentligvis grønnsaker.
Hvordan få denne serveringen til å bli så "bra" som mulig?

Enkelt sagt kan man gjøre som følgende;

En håndflate protein (kjøtt/fugl/fisk)
En knyttneve karbohydrater (poteter/pasta/ris)
Resten av tallerken fyller du med grønnsaker

Et alternativ til saus kan være mager kesam (eller naturell youghurt) med kryddermix 

Voila -der har du et godt alternativ til en sunnere variant av middag :)

Dessert vet vi at som regel er fylt til randen av sukker -derfor kan et alternativ her være fruktsalat, her kan du også fylle på med mager kesam (som finnes med vaniljesmak!)

Så over til utfordring to, noe flere av medlemmene på kvinnetrening.no har fortalt om at de opplever som slitsomt.
Det at man kan oppleve et press på hva man skal og ikke skal spise i sosialt lag.
En av medlemmmene våre har til og med fortalt at hun bli mobbet på jobben fordi hun har med seg sunn mat til lunsj og ofte hopper over kakene som serveres...

Hva kan du gjøre?

Steg en er selvsagt å være bestemt på målet ditt og hvorfor dette er viktig for deg!
Steg to er å tenke at grunnen til at noen ønsker å presse deg eller mobbe deg for valg av mat er mest sannsynelig fordi de selv føler seg ille til mote fordi de ikke selv er i stand til å gjøre det du faktisk gjør!

HUSK EN TING:

DU ER FLINK!
DU ER PÅ RETT VEI!
DU ER SNART I MÅL!

Ikke la noen andre fortelle deg hvordan DU skal leve livet DITT!

Niks -det er DU som er sjefen over ditt liv :)

Så nå er det inn for en hyggelig familiemiddag!

I morgen er det en ny dag for å bygge klart Studioet jeg har fortalt dere om, jeg gleder meg MASSE til å ta i mot mine første PT-kunder snart!

...og har lovet meg selv å lese fagstoff hver dag fremover, begynner nå;)
 



Må dele denne med dere..!
Vi var på marked i Gamlebyen i går, se hva vi kom over...:)



Tipper egg fra bortskjemte høner smaker nyyydelig!

Vi høres i morgen :)

Klem Kine

Én kommentar

Silja

09.09.2012 kl.21:56

Det sosiale "presset" som du nevner er en utfordring.... man må nesten gjøre seg selv litt upopulær i starten ved å si nei og så venner folk seg til det.... men det er ikke lett og jeg har ikke klart det. Min kjære derimot spiser aldri kaker hverken på jobb eller når vi er på besøk og ingen kritiserer han for det. Kanskje det på mystisk vis er litt lettere fordi han er mann? Ikke vet jeg, men jeg vet at jeg synes det er vanskelig å si nei takk når det serveres kaker etc. Og hvorfor skal det være slik at man må argumentere og forklare seg når man takker nei? Man må liksom stå skolerett når man sier nei takk til fredagskake.... skjønner ikke helt hvorfor det er slik!!

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

34, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits