En grønn bølge! -hvem vant premie for grønt tips?

Tusen takk for gode forslag for økt grøntinntak :)

Som lovet må vi jo premiere et av de gode forslagene, og denne gangen er det CARINA som er den heldige! Gratulerer med EN SURPRISE (kremt... treningstøy) fra Mitchi! (send oss din adresse slik at vi får sent premien!)

 

Vi er av den mening at retter som salater, supper, lapskauser, wokretter, råkost og grønnsaker som mellommåltider er gode måter å øke grønnsaksinntaket. Hvert hovedmåltid bør ha en sentral tilføresel av salat eller grønnsaker, uansett om det er så naturlig som en salat/wokrett - eller om det faktisk er gryterett, pizza eller lasagne du spiser til måltidet!

Mange reagerer på at det blir "feil" å spise flere varmretter pr dag, men det er ingenting i vegen med dette: selv til kveldsmat! Men om man holder seg til brødmåltider, er det god plass til salater ved siden av, eller som sentrale deler av pålegget.

 

Vi har i en artikkel hos Kvinnetrening kommet med 5 supersmarte måter å få i seg mer grønnsaker til hverdags: måter som fungerer for deg og meg, og enda bedre - måter som også fungerer for kresne barn og enda mer kresne og sære mannfolk ;)

Vi anbefaler deg derfor å ta en titt på artikkelen "Få slutt på grønnsaksnekt!"


Råvarene og ferdigproduktet av én av de foreslåtte retter fra artikkelen!

 

Husk at grønnsaker er godt i matpakka også; som matmuffins, eller snacks - eller hva med et spyd med kjøttbiter, ostebiter og div grønnsaker?

Én kommentar

carina

23.10.2012 kl.21:33

whiiiiii så morro (= takk

jeg hadde en diskusjon her med en eldre i familien ang dette med frokost.. han nektet for at det `gikk ann` å spise karbonade og egg/nøtter til frokost-han mente som mange andre at brød må spises ... det har jeg ikke spist til frokost på mange år pga allergi hehe jeg spiser fort tre/fire varm lunsj el. middager

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

34, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits