Motivasjons boost, finn ditt forbilde!

Det er sikkert for deg som for oss andre...
du har opplevd dalende motivasjon.

Det er plutselig et ork å ta en treningsøkt.
Det er veeeldig vanskelig å la sjokoladen vært på hylla i butikken.
Det er enkelt å velge den lyse baguetten til lunsj.
Osv osv osv....

Hvorfor kan ikke denne motivasjonen bare være der hele tiden da?
Det hadde vært kjekt!
Alltid gjort alle treningsøkter med et stort smil, uansett vær og vind...
Alltid hoppet over sjokoladen...
Alltid valgt den rette maten...

Flate, så fint!

Men vet du hva?
Sånn er det ikke!
Motivasjonen, som så mye annet, er FERSKVARE og trenger oppfriskning med jevne mellomrom!

Hva er forresten motivasjonen din?
Hva er det som gjør at du gjør de tingene du gjør?
Når du hopper over sjokoladen, hvorfor klarer du det?
Når du står opp to timer før du vanligvis gjør, bare for å få løpt en tur før jobb, hvorfor?

DET ER MOTIVASJONEN DIN! ..ditt "hvorfor"! Ditt gullkorn som du skal ta godt vare på!

Ofte så kan det være smart å ha med seg motivasjonen din med deg.
Eksempel:
Dersom ditt "hvorfor" er å gå ned i vekt, finn en person du anser som lik den du ønsker å være sånn kroppslig sett (og hør nå, ikke misforstå meg, jeg mener IKKE at du skal finne en fotomodell som er så perfekt og kanskje så Photoshop´et at det blir heeeeeelt fjernt.. jeg mener at du skal finne noen som er der du ønsker å være, uten at det blir urealistisk (og derav demotiverende!))
Er målet å gå opp i vekt, finn en person du synes sånn du ønsker. Det samme med muskuløs, osv... 
Finn sunne forbilder, klipp eller printe ut bilde av vedkommende og ha med deg i filofaxen, ha det på speilet hjemme, i vesken din osv.
Plukk frem bildet når du har lyst til å hoppe over treningsøkten, hoppe over et måltid osv.

Igjen, la meg presisere...
Man kan sikkert synes dette blir på kanten eller for noen som sliter med spiseforstyrrelser så kan dette være pirrende for denne sykdommen.
Dette, og DE FLESTE ANDRE VERKTØYENE OG RÅDENE dere får her på kvinnetrening.no er for kvinner som er friske og som jobber for en SUNN livsstil.

Jeg sier ikke at man skal finne seg forbilder i det ekstreme, men sunne friske realistiske forbilder.

Jeg har også forbilder, både karrieremessig og på trening/kostholdsfronten.
Et sunt forbilde er knallbra for motivasjonen!
Jeg har som sagt flere :) VIKTIG! En av de er en blogg jeg følger, som skrives av en FANTASTISK flott, sunn og TØFF jente, og når jeg har utfordring med motivasjonen så trykker jeg meg bare forbi bloggen hennes og henter litt inspirasjon. Et lite tastetrykk, et minutt eller to, så er motivasjonen på topp igjen!

Så min oppfordring til deg er å finne dine forbilder, noe du kan strekke deg etter, finne inspirasjon av og bruke som din motivasjonskanin.
Dersom du leser vår blogg fordi du får noe av dette fra oss, sier jeg ydmyk takk og lover å fortsette med det jeg gjør slik at det kan motivere deg, få deg til å strekke deg litt lenger og til å nå målene dine.




For i mål skal du!
I mål skal vi begge to, ikke sant?

Avtale?

La oss begynne NÅ og bestemme oss for 2 mål for uken som kommer;
1 på trening
1 på kosthold.

Disse målene DELER DU MED OSS og jeg sender en PREMIE FRA MITCHI til en av dere! 

Du deler med meg, jeg deler med deg;

Trening: 5 økter skal gjennomføres, 2 med intervaller (en bakke og en tøff max økt), 3 økter styrke
Kosthold: Ingen utskeielser mandag-fredag (de har det vært en del av de siste ukene...)

Det var mine 2, hva er dine?



Gleder meg til å NÅ MINE MÅL denne uken!
Du også?

Heier på deg!

Klem Kine 

3 kommentarer

Marte

07.10.2012 kl.22:27

Ny uke.. nye muligheter! Jeg er så heldig at jeg har klart å nå mine to hoved treningsmål.. Oslo Halv maraton og Oslo Bratteste.. i god margin med de tidsmålene jeg hadde satt meg! Kjenner nå at jeg vil ha litt løpepause

.Begge disse løpene hadde jeg nok ikke helt klart å komme i mål på de tidene om det ikke hadde vært for motiverende pt, kollegaer... venner.. dog noen som syntes jeg brukte for mye tid på trening..i forhold til å bli med på sosiale lørdager.. da jeg gikk hjem leenge før alle andre!

Har helt klart flere langsiktige mål om å løpe de samme løp om ikke flere neste år. Noen nye mål som jeg gleder meg til nå er å praktisere mer Yoga!

1 treningsmål: 2 Yoga, 2 styrke, 2 forskjellige dansetimer og en lett løpetur.. ute om jeg har lyst på en bonus! 2 kosthold: klare å holde på det samme nivået som jeg endelig har klart å holde på i de siste 6 mnd.. spise nok! Holde seg unna unødvendige godis.. I jobben så måå jeg smake på kaker\dessert.. men det er en stoor forskjell å smake for å finne ut om det er riktig konistens og smak enn å dytte innpå om det smaker godt ;o)

motivasjonen hvor får jeg det fra er det veeldig mange som spørr meg om.. For meg er det ganskje enkelt.. Jeg liker å trene! Jeg ønsker å ha en sunn og frisk livsstil. Trening gjør at hode slapper av , får ny energi, bedre rustet til å klare å klare jobbe i en tung og av og til ganske stressende jobb , være sosial og er et konkurransse menneske!

Jeg tenker at om en har lyst så finner en alltid 30 min i løpet av en dag eller to i uken.. trenger ikke være såå veldig avangsert ;o)

Jeg blir helt klart også motivert av denne bloggen!

Blir også motivert og imponert av andre som har større mål enn meg, og helt klart motivert av å se min egen fremgang når jeg når mine del og hel mål!

Trening er min tid.. min praksis. Noen ganger det er gøy å ha med venner og noen ganger.. være egoistisk å si at jeg vil trene alene med min musikk i ørene!

Mine inspirasjons personer gjør at jeg gleder meg ekstra .Selvom det er litt tungt.. for det er det jo av og til så blir det ok.. iallfall bedre enn å ikke gjøre noe! Denne søndags morgen.. og alle andre fri søndager skal brukes til Jivamukti Yoga.. helt fantastisk! Takk for mange motivernde ord på veien! Ha en fantastisk uke!

Anne Sophie K. Sinnerud

07.10.2012 kl.23:33

Treningsmål for uka er at jeg skal ha to "ordentlige" sykkelturer og to styrketreningsøkter.

Kostholdsmål er å unngå småspising og ha 3 fiskemåltider (blir for mye kjøtt til vanlig..).

Pauline Irene

08.10.2012 kl.23:51

Hei! :)

Skal vi linke til hverandrE? :) Da får du link til din blogg på min blogg, og omvendt. Min blogg er paulineirene.blogg.no. Vil du sjekke den ut? Jeg er sikker på at du kommer til å like den veldig godt! :)

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

34, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits