Kle deg smart på løpetur!

Det er søndag morgen, jeg karrer meg ut av senga og strekker meg etter en kopp espresso, før jeg dumper ned foran laptopen og facebook. "Det snør" står det i oppdateringsfeltet til ei venninne i nabobygda. Jeg titter ut vinduet og ser at det heldigvis ikke snør her enda, men det er kaldt (3 grader) og det yrer! Brrrrrr, og jeg som tenkte meg på en morgenjoggetur da!

Husker at Kine har blogget om dette en gang for leeeenge siden, da vi startet bloggen for dere. Og her kommer en påminnelse!

Å jogge i bomulls-t-skjorter, med fleecegensere og anorakk er ingen god opplevelse. Man føler seg innestengt, det blir trangt og vanskelig å bevege seg med for tykke klær, og man blir kald av våt bomull mot kroppen. Det kan bli for varmt også, uten mulighet for varmeavgivning, og da svetter man mer og blir raskere dehydrert. Da orker ikke kroppen jogge særlig mye lenger!

LAG-PÅ-LAG

Du bør kjøre lag-på-lag metoden, som gjør det mulig å ha bedre varmeavgivning (flere luftlag mellom plaggene) og også mulighet til enkelt å få av et lag om det blir for varmt! Dessuten bør det innerste laget være av en pustende og fuktighetstransporterende kvalitet, slik som teknisk superundertøy (som jeg bruker når jeg jogger!) eller ullundertøy (som jeg foretrekker å bruke når jeg er ute og leker!).

I dag tok jeg på meg teknisk superundertøy-truse (!), superundertøybukse, superundertøy trøye, varmeisolerende trøye og deretter mitchi løpejakka (ja, og mitchi løpetightsen da!):

Dessuten tok jeg på meg løpebeltet fra Mitchi, som rommer min mobiltelefon (i tilfelle noen hjemme savner meg, eller bare MÅ prate med meg de stakkarslige 40 minutter jeg er på tur!) og musikkspiller. Kjempe praktisk! Du kan jo også ha medlemskortet ditt der, skapnøkkel, eller kredittkort, om du skal innom en butikk, eller er på treningssenteret! Så om det var kaldt ute, vet jeg ikke. Men det var en deilig og frisk tur - og herlig start på søndagen!

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

kvinnetrening

kvinnetrening

34, Fredrikstad

Kvinnetrening.no er DIN hjelp til et bedre og lenger liv! Vi gir deg alle verktøy du trenger for å leve litt sunnere; tilrettelagt treningsprogram, kostholdsprogram, følger deg opp OG du har tilgang til et team av lege, ernærngsfysiolog, personlig trener, sexolog og motivator :) På denne bloggen vil vi dele litt av vår hverdag, både fra gründeren bak kvinnetrening, Kine, og fra ernæringsfysiologen Therese.

bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits